Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Blues Junior vs Fender Blues Deluxe


skaarj

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg funderte litt på om det er noen store forskjeller mellom Fender Blues Junior og fender Blues Deluxe-forsterkerne.

Vet at Junior ligger på 15w, mens Deluxe pumper ut 40w, men sett vekk fra dette, er det store forskjellene? Har prøvd å finne tak i litt informasjon, men hadde litt problemer med å finne noe håndfast. Samt en ting er tall og nummer, en annen ting er erfaringer.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blues Jr. låter litt "trangere" enn Deluxe, synes jeg. Men i følge de som har greie på sånt, så er det kun et par små mods som gjør de helt suverene. Denne karen her har spesialisert seg på å modde Blues Jr, og på sida hans er det masse masse info.

Blues Deluxe er jo en heftig amp, spiller drithøyt, men er langt fra like spiss som Twin Reverb. Kjenner flere som har dette som amp på øvingslokalet og til konsertbruk, og de er ganske så fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blues Deluxe har jo i tillegg to kanaler, så du kan få vreng uten å skru ampen på full guffe. :)

Du trenger ikke å skru en Blues Jr. på fullt volum for å få vreng.

Blues Jr. spiller meget bra, både for live og øving. Mer en høyt nok. Forskjellen er (som jeg ser det) at du kan få fet sluttrinnsvreng utav Blues Jr. uten å sprenge ørene dine. Jeg synes også at Deluxen låter litt spist og "jæv...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å skru en Blues Jr. på fullt volum for å få vreng.

Overdrev selvfølgelig for å få frem et poeng ;) Det jeg vil fram til er at Deluxen har mulighet for individuell justering av volum og mengde vreng. Syns ikke den låter noe spissere enn andre 112-comboer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du synes Deluxen låter spist så har du ikke skrudd nok..

haha, er det noen som har spist opp ampen??

jeg syntes deluxen låter mere åpent, ikke spisst.. (?) :blink:

jeg kjørte en deluxe sammen med ac15 min en gang med delay kun på fendern.. det låt STORT :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.