Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å polere en Gibson Les paul med fada hvitfarge?


Dag Blix

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en fin gammel lespa som er hvit og fra 1980, den er naturligvis blitt gulaktig men den har en del miniriper på toppen.

Det jeg har lyst til å å polere den opp slik at den blir blank og jevn, men er dette mulig uten å får skjoldinger i lakken hvis noe skulle

vise orginalfarga som er under det gule, som er betraktelig hvitere, det ser jeg på halsens side hvor tommelen har polert det hele ned

med spilling. Kan jeg hive på turtlewax og gni på med en slik bil poleringsmaskin? Eller ødelegger jeg hele greia da? Jeg vil jo ikke ødelegge

denne IKKE gratis gitaren min?

tips tips`?

post-5624-12677999205_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Ikke gjør det..

2 - Jeg ville ikke gjort det..

3 - Ikke bruk poleringsmaskin !

4 - Det finnes ingen garantier, men jeg vil absolutt tro du kan både rub'e og polere gitaren slik at den fremstår nesten strøken. Men bruk produkter laget for Nitro lakk ! Ikke moderne bilpleieprodukter med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ALDRI til å få en fin jevn farge på den der.

Både den lyse grunnfargen og nitrolakken har 'fadet' (gulnet) forskjellig, og du kommer bare til

ende opp med å pusse inn på treverket, i håpet om å få vekk skjolder.

Det du kan gjøre er 'rense' gitaren forsiktig og bruke den som den er. Sånn er det bare med denne type farge i kombo med overfølsom nitrolakk.

Trust me,......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med at en gitar fra 1980 faktisk ser ut som den er fra 1980?

At gitarer eldes er vel ganske naturlig og endel av sjarmen..

Ville hørt på Stanley her, noe sier meg at han har rimelig greie på les pauler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.