Web Analytics
Jump to content

God gitarbutikk i London

Erling
 Share

Recommended Posts

Denmark street. En liten sidegate inn fra Charing Cross Road ved enden av Totteham Court Road. Gaten er fylt med instrumentbutikker (for det meste gitar). Du burde finne noe interessant der.

Edit: Kart og leif

Edited by Mortius

1) Hvordan er prisnivået og seriøsiteten der da?

2) Hvordan tror dere det fungerer med garanti på gitaren? Hvis noe går galt kan jeg sende gitaren tilbake til london og få alt dekket av dem?

3) Når jeg skal ha gitaren på flyet, tar jeg den som håndbaggasje, eller blir det høyt trykk og skadelig for gitaren?

Takktakk for svar

tror jeg velger å kjøpe av Wembley Guitar Center, har sendt dem en mail og spør om de kan få inn Fender American Vintage 52 Telecaster, og om garanti osv. Pundet er sykt lavt nå kun 8,9kr så jeg får den gitaren til 10900kr. Helt sykt, gleder meg som faaaaen :D

Bare vær klar over at Wembley Guitar Centre ikke ligger så veldig sentralt. Jeg vet ikke hvor dere skal bo, men dere kommer vel til å tilbringe mest tid i sentrum rundt Oxford St og Piccadilly Circus? Med mindre dere skal opp til Wembley Stadium må du no beregne noe tid på reising opp dit (som man ikke alltid har så mye av når man er på slike turer).

Denmark Street har et høyere prisnivå enn andre deler av London, grunnet turisme. Wembley Guitar Centre er nevnt, og har litt lavere priser - men du må nok trekke litt ut i forstadene for å finne de laveste prisene.

Men plusser man på reiseutgiftene, så blir det kanskje ikke så billig likevel. ;)

Skal dere ta turen til Camden Town, så anbefaler jeg at dere tar turen innom Ray Man Music. Et par minutters gange fra Chalk Farm, og smekkfull av rare og kule instrumenter.

Både Vintge & Rage og Musi round i Denmark Street har mye bra. Prisene er ikke bestandig de gunstigste, spesielt på Music Ground. Jeg liker Vintage & Rare da de altid er veldig velvillig til å la deg prøv gitarer, forserkere og effekter.

Ellers er jo denne sjappa ogsået alternativ:

http://guitar-xperience.com/onlinestore/index.php?option=com_frontpage&Itemid=28

Takk for gode svar allesammen, men jeg har bestemt meg for Wembley Guitar Center, har ringt og snakket med dem og skal betale et lite depositum så de holder av gitaren for meg. Tid har vi nok av, for det virker som om læreren gir faen i hva vi gjør, har uansett satt av to dager som vi kan gjøre hva vi vil på, da tar jeg nok turen ut dit :D

Danmark street er virkelig verdt et besøk for en gitar elsker. Masser av "klassiske elgitareer", både nye og vintage. Ikke alt er billig men utvalget i de 5-6? gitar butikkene gir mye for til drømmene....