Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt om meg


Anbefalte innlegg

Halla folkens, lager en introtråd her jeg også. Er etter hvert begynt å bli en gammel gubbe, er 29,5 år (og et halvt er viktig) og har spilt gitar on/off siden jeg var ca 10 år gammel. Første gitaren var en japansk Squier strat, faktisk etter en av gutta i Tomboy (for de som husker det gamle Askøy-bandet med Torill(?) i spissen). Svart med hvitt plekterbrett. Fet. Gitaren ble lånt bort til en sopp som klarte å selge den for å finansiere sin egen triste hverdag, så fra jeg var 17 til jeg var 25 eller noe var det kun klimpring på en og annen gitar på et nachtspiel og slikt. Kjøpte en billig gitar på ebay sommeren 2005, og siden da har jeg kost meg hjemme i stua, lekt med garageband på mac'en og stort sett lært meg å spille på nytt.

Nå sitter jeg med en Jackson Adrian Smith Dinky, og fikk for et par dager siden et gammelt Marshall halfstack i hus; en Valvestate 8100 med kabinett. Hadde en gang en Marshall 40 watts rørkombo, og forventer på ingen måte det samme i dette - men det er mer enn fett nok til mitt bruk enda, og det er greit å kunne lugge med seg en topp om man skal trenge det et sted. I går (faktisk) ble jeg tatt opp på prøve i et forholdsvis nytt band, så nå er det øving en gang i uka med band i tillegg til den daglige timen jeg har bestemt meg for.

Sjangermessig er det ting med vreng som frister mest, selv om jeg lytter på alt fra klassisk til jazz og pop. Styrer klar RnB, det er vel stort sett det eneste. Har stor fasinasjon for urfolkemusikk også, faktisk. Bandet jeg skal spille med spiller noe som er en slags Motorpsycho på tidlig 90 blandet med Explosions in the sky. Jeg vil trolig dra litt mer vreng inn i lydbildet.

Dave Murray er verdens beste gitarist, Iron Maiden er verdens beste band, Lars Ulrich er en dust som slørver bak trommesettet, Pink Floyd og Dream Theater er en fryd for øret; religiøse og politiske symboler har ingenting i en politiuniform å gjøre og kirka bør skilles fra staten. Dette er sannheter som er hugget i sten for meg, og ikke en gang vits å diskutere :D Utover dette er jeg ganske åpen og frisinnet tror jeg ;)

Er tilhenger av å varme opp og erkjenner at jeg kan for lite musikkteori (kan knapt noe). Ellers syns jeg det viktigste er at man evner å plukke opp gitaren og ha det gøy helt til man setter den fra seg igjen.

Ja, og jeg heter Paul med å. It's international, see :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Dave Murray er verdens beste gitarist, Iron Maiden er verdens beste band, Lars Ulrich er en dust som slørver bak trommesettet, Pink Floyd og Dream Theater er en fryd for øret

Så enig, så enig :)

Lag en tråd i galleriet og post bilder av utstyret da, den gitaren er ganske smooth. :)

Støtter deg der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Ulrich er nok en dust, men om Iron Maiden er verdens beste band og Dave Murray er verdens beste gitarist er jeg nå ikke så sikker på da.. :) Og for min del er f.eks Steely Dan noe mer engasjerende enn både Dream Theater og Maiden, men det er meg da. :)

Velkommen til forumet skal du uansett være !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.