Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Barregrep trening


ThomasD

Anbefalte innlegg

Takk for masse gode svar alle sammen, bra folk her!

SteinP: Metronomen likte jeg! At jeg ikke tenkte på det tidligere var ganske dumt. Jeg synes det var veldig greit for å holde en slags "flyt" i spillinen selv om jeg bare øver på akkorder, og da får jeg også en relativt målbar progresjon etter hvert som jeg skrur opp tempoet.

Audun/Greener: Når dere bruker færre en tre fingre for å ta en A-form barre, hvilke fingre gjør hva da? Jeg får det sånn ok til hvis jeg bruker langefingeren på B-strengen og ringefingeren på C og D strengen og mute på lys e. Er det det dere mener?

Euphor: Ja da henger jeg med, det har jeg øvd en del på og blitt ganske god til. Jeg prøver å alltid ha en finger som et "anker" hvis det er mulig.

Kjutte: Styrken er ikke et problem for å spille akkordene i utgangspunktet, men det hindrer meg nok i alt for lange øvingsstrekk, men det kommer nok med øving som du sier.

fleskefinn: jo jeg stopper forsåvidt opp for å sette akkorden skikkelig. Men slik som jeg har forstått det så anbefaler de fleste å heller roe ned tempoet og sette akkorden skikkelig istedet for å spille "skranglete" akkorder, jeg vil helst prøve å venne til meg "uvaner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fleskefinn: jo jeg stopper forsåvidt opp for å sette akkorden skikkelig. Men slik som jeg har forstått det så anbefaler de fleste å heller roe ned tempoet og sette akkorden skikkelig istedet for å spille "skranglete" akkorder, jeg vil helst prøve å venne til meg "uvaner".

Da burde du jo følge hvert eneste trix jeg prøver å lære deg i allefall :)

Ser det var lurt å gå litt forsiktig frem der ja. For min del har det funket greit, grepene sitter godt

etter hvert selv om det kanskje går litt skranglete frem. Jeg burde kanskje prøve å være enda mer forsiktig

fremover, dumt å drive med vranglære. På den positive siden lærte i allefall _jeg_ noe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun/Greener: Når dere bruker færre en tre fingre for å ta en A-form barre, hvilke fingre gjør hva da? Jeg får det sånn ok til hvis jeg bruker langefingeren på B-strengen og ringefingeren på C og D strengen og mute på lys e. Er det det dere mener?

Du tenker for komplisert :) Pekefinger barrer alle strengene untatt mørk E som dempes med fingerspissen. Ringfinger "barrer" D,G,B og muter lys E hvis du krummer fingeren litt feil vei. Man må ikke mute lys E altså, det er bare at jeg er ikke så fleksibel i siste leddet på ringfinger.

Det er litt vanskelig å forklare dette - men prøv så finner du nok ut av det. For folk med myke fingre er det altså fullt mulig å gjøre en perfekt A-shape med kun de to fingrene. Hvis du ikke har så myke fingre, mutes lys E omtrent automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ihvertfall det minste problemet mitt. Bruker 2 fingre til f.eks C, bruker pekefinger og ringfinger. Ringfinger dekker fint over 3 strenger uten å komme borti e streng. Praktisk da det er bare 2 fingre som må plasserest når en f.eks har D og skal bytte til DM. Eller omvendt så er det bare å legge ned ringfinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.