Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitar


RIGHTEOUS ROCKER

Anbefalte innlegg

hei:) jeg skal snart kjøpe ny gitar og tenkte(som alle andre:P) at jeg kunne lage en tråd her for tips. er det noen med gode forslag til gitar med stor rund varm lyd og god spillbarhet som koster opp til 12000kr.(kan godt koste mindre,ikke mer!)

jeg har kikket litt på taylor 110-CE men har ikke prøvd den så det er fint om noen som har det kan komme med tilbake meldinger på den.:) har hørt at lyden er litt chrisp, men jeg vurderer den likevell. lurer også på hvordan lyden av Takamine EAN20c og PT05 er. bare kom med innspill om alle slags gitarer:) men jeg er litt glad i Taylor egentlig.:P

Kan også vere fint med rør preamp:) har ikke prøvd det, men hørt at det er veldig bra(noe som virker logisk med rør:P)

takk for svar:)

Endret av RIGHTEOUS ROCKER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd de Taylor eller Takamine-modellene du nevner så jeg kan vel ikke sammenlikne, men jeg er veldig fornøyd med min Seagull 25-års jubileumsmodell som det tydeligvis fortsatt er mulig å få tak i hos Myhrbraaten i Oslo og Gitargleden i Trondheim. Jeg lånte en tre - fire ganger så dyr Martin for en stund siden, og selv om det selvsagt var en utrolig bra gitar hadde jeg egentlig ikke lyst til å bytte. Både spillbarhet og lyd var selvsagt annerledes men ikke nødvendigvis bedre på Martin-gitaren. Halsen er litt breiere på Seagull enn på en del andre, så det er selvsagt et spørsmål om du synes det er ok eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd de Taylor eller Takamine-modellene du nevner så jeg kan vel ikke sammenlikne, men jeg er veldig fornøyd med min Seagull 25-års jubileumsmodell som det tydeligvis fortsatt er mulig å få tak i hos Myhrbraaten i Oslo og Gitargleden i Trondheim. Jeg lånte en tre - fire ganger så dyr Martin for en stund siden, og selv om det selvsagt var en utrolig bra gitar hadde jeg egentlig ikke lyst til å bytte. Både spillbarhet og lyd var selvsagt annerledes men ikke nødvendigvis bedre på Martin-gitaren. Halsen er litt breiere på Seagull enn på en del andre, så det er selvsagt et spørsmål om du synes det er ok eller ikke.

takk for svar:) men jeg glemte å navne at det må vere med preamp(så ikke at den hadde det hvertfall):P har tenkt litt på seagull gitarer også men har ikke sett så mye på noen av dem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da har du vel valget mellom å kjøpe en med preamp installert eller å få montert inn i den gitaren du kjøper. Jeg har montert inn pickup-systemer med preamp selv og synes ikke det har vært veldig vanskelig. Hos Myhrbraaten tilyr de å montere inn pickup og preamp gratis på gitarer kjøpt der, dvs du betaler bare for pickup-systemet, ikke for arbeidet. Mulig andre forhandlere også har slike tilbud.

For gitarer i den prisklassen du er ute etter er det sikkert gode pickup-systemer som sitter i. Fordelen med å gjøre det etterpå er vel først og fremst at du da har en del andre gitarer å velge mellom, i tillegg til de som allerede har utstyret innmontert. Og så kan du velge det pickup-systemet du vil uavhengig av hva gitar-fabrikanten har montert inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da har du vel valget mellom å kjøpe en med preamp installert eller å få montert inn i den gitaren du kjøper. Jeg har montert inn pickup-systemer med preamp selv og synes ikke det har vært veldig vanskelig. Hos Myhrbraaten tilyr de å montere inn pickup og preamp gratis på gitarer kjøpt der, dvs du betaler bare for pickup-systemet, ikke for arbeidet. Mulig andre forhandlere også har slike tilbud.

For gitarer i den prisklassen du er ute etter er det sikkert gode pickup-systemer som sitter i. Fordelen med å gjøre det etterpå er vel først og fremst at du da har en del andre gitarer å velge mellom, i tillegg til de som allerede har utstyret innmontert. Og så kan du velge det pickup-systemet du vil uavhengig av hva gitar-fabrikanten har montert inn.

ok, jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe med preamp fordi jeg synes det er greiere, men jeg skal tenke på å kjøpe preamp til gitar som ikke har det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.