Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min innspilling av Scarborough Fair


Goatboy

Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=ChAjstyOn4k

Vokalen suger egentlig ganske bra og jeg har minimalt med erfaring når det gjelder å synge, men elsker å synge tostemt så jeg spilte inn denne mest for gøy og for treningens skyld. Også er den ganske digg å spille på gitar. ^_^ Jeg har ikke lagt så veldig mye arbeid i det, men all kritikk tas imot med takk.

Alt er spilt inn to ganger siden jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle lage mono-spor i innspillingsprogrammet jeg brukte, så det blir litt ufrivillig delay noen steder. Jeg har forresten bare mikset i ett par hodetelefoner, så jeg vet ikke hvordan lydnivåene høres ut hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin gitarlyd, fikk litt "klokkeklangfølelse". Veldig bra!

Hvis du mener vokalen er dårlig og "suger", er utgangspunktet ditt feil. Riktignok har du noe å lære når det gjelder å synge, men det er jo reint? Veldig reint, du har et naturlig utgangspunkt som mange kan misunne deg. Det å synge så reint, og så svakt, er vanskelig. Det man kan klage på, er at du synger "på samme måten" hele tiden, men det er jo også en effekt. Gitarspillingen er samtidig ganske statisk, og da blir det en effekt, tilsiktet eller ikke. Du er nesten helt på plass rytmisk, det er viktig. Veldig bra, mye viktigere enn det man skulle tro. Et par små misser tonemessig sett på vokalen, men det spiller liten rolle. Alt i alt der dette en artig versjon, litt hypnotisk, ruller avgårde uten å stoppe.. Likte det.

Vokalen er panorert litt ut til den ene siden. Hvorfor det?

Hvordan har du tatt opp gitaren? Veldig behagelig lyd, synes jeg. Dette kan du være stolt av. Til sist- kjøp deg et popfilter. Det er et par pops her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kostruktivt svar.

Alt er spilt inn med en ADK A-51 som jeg har fått låne av broren min. visstnok bestillt fra Kina for rundt 1000-lappen. Er ganske fornøyd med kvaliteten på den for en så lav pris. Har ikke brukt noen effekter av noe slag. Hvorfor vokalen er panorert til den ene siden aner jeg ikke. Både gitaren og vokalen er spilt inn først i høyre, så venstre inngang på lydkortet, så det er mulig jeg ikke har stilt disse nivåene riktig til å begynne med, evt. har forandret på dem etter at gitaren var spilt inn.

Og jeg fant ikke pop-filter så jeg måtte bruke en sokk. Det var mye værre før den kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.