Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken kassegitar har jeg?


Erling

Anbefalte innlegg

Kjøpte en akustisk stålstrengs gitar av merket Ibanez brukt i en gitar butikk i Oslo for 2 år siden ca men nå lurer jeg på hvilken modell det er og hva den egentlig er verdt.

Den er helt plain brun og på gitarhodet stårdet Ibanez Preformance, ikke noe mer ingen tegninger eller utbroderinger, bakpå hodet står det Made in Korea. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en akustisk stålstrengs gitar av merket Ibanez brukt i en gitar butikk i Oslo for 2 år siden ca men nå lurer jeg på hvilken modell det er og hva den egentlig er verdt.

Den er helt plain brun og på gitarhodet stårdet Ibanez Preformance, ikke noe mer ingen tegninger eller utbroderinger, bakpå hodet står det Made in Korea. Kan noen hjelpe meg?

Du har tydeligvis en Ibanez Performance... ;) Det er vel i utgangspunktet ikke veldig dyre gitarer, men veldig bra til prisen, stort sett. Har selv en Performance fra sent '80 som var utrolig bra med veldig fin klang. Dessverre har det skjedd noe med den som gjør at intonasjonen ikke er bra på den, så den er pensjonert. Litt synd egentlig da den låter bedre enn min tredobbelt så dyre Yamaha.

Vil tippe at den er verdt rundt 1500,- uten at jeg skal si det skråsikkert. Vet heller ikke om det finnes flere typer av Performance-serien.

Hva kjøpte du den for da? Det bør jo være en ganske god indikasjon på verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den for 3000,- har ingen planer om å selge den altså, bare litt nysgjerrig på hvor gammel den evt er, men skjønner nå at det kan bli umulig :P Men takk uansett :)

Så lenge det ikke står noe inni den e.l. kan nok det bli vanskelig. Gode bilder hadde sikkert vært til hjelp for de her inne som har peil på denne gitaren. Jeg mener dog at Performance-serien ble noe billigere etter hvert, men kan ikke si akkurat når (og om) det skjedde.

Jeg mener at min kostet rundt 3000,- ny i sin tid, men fikk den i konfirmasjonsgave av foreldrene mine, så er ikke helt sikker.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at jeg bare for posta et bilde i hvert innlegg?

Du er ikke dum du CastroFiber, nå ser jeg faktisk at det står noe skrevet på en lapp inne i kassegitaren!!!

Ibanez

Model No. PF10D NT

kan være at det står: PFIOD er ikke helt sikker om det er 10 eller IO.

Serial No. 296041448

Korea

er det slik at jeg ikke bør poste serienr pågitaren ? Eller er jeg bare overtroisk?

post-2869-126592285827_thumb.jpg

Endret av pondus92strat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si. Jeg vet at Ibanez innimellom har laget gitarer for skandinavia. Jeg har en spansk gitar som er merket med "Made for Scandinavia". Det er vel ingen som har full oversikt over alle serienumre og slikt.

Uansett, en Ibanez kasse blir aldri så mye verdt at det er veldig viktig med serienummer og slikt. Særlig ikke når den er merket "Made in Korea".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.