Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica, Welcome Home (Sanitarium)


Lykkjen

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wha wha brukes hvertfall, siden det er Kirk :)

Gidd å høre på soloene før du kommer med usaklig oppgulp da?

Neckpickup på gitaren (bare på den første soloen) og litt delay eller reverb, så er du der. Ikkeno wah der gitt.

Når jeg hører etter så bruker han vel ikke neckpickup på noen av dem, men jeg syns det låter bedre sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk litt vreng på forsterkeren og så booster du signalet fra gitaren med å bruke en Tubescreamer før forsterkeren.

Kirk er flittig bruker av TubeScreamer for å booste solotonen sin, TS-9/808 er de dyreste men du finner lett en TS-5 for 500kr(om ikke enda billigere) og den gjør samme jobben (tror egentlig den største forskjellen er at TS-5 er produsert i et billigere materiale).

Bruk gjerne en Mesa amp i pod`en din, men du må kansje bruke litt mere mellomtone enn du bruker på riffene.

Kirk bruker/brukte å kjøre gitaren sin gjennom en god kombinasjon av både Mesa, Marshall og Vox forsterkere, men vil tippe du kommer nerme nok med en Mesa forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk litt vreng på forsterkeren og så booster du signalet fra gitaren med å bruke en Tubescreamer før forsterkeren.

Kirk er flittig bruker av TubeScreamer for å booste solotonen sin, TS-9/808 er de dyreste men du finner lett en TS-5 for 500kr(om ikke enda billigere) og den gjør samme jobben (tror egentlig den største forskjellen er at TS-5 er produsert i et billigere materiale).

Bruk gjerne en Mesa amp i pod`en din, men du må kansje bruke litt mere mellomtone enn du bruker på riffene.

Kirk bruker/brukte å kjøre gitaren sin gjennom en god kombinasjon av både Mesa, Marshall og Vox forsterkere, men vil tippe du kommer nerme nok med en Mesa forsterker.

Men jeg prøvde BOSS MT-2 Metal Zone, i dag. Og det ble liksom bare sånn unødvendig støy som kom med.

Jeg har sett at det er mange som bruker den der for å få samme effekten som Kirk.

Hvor kan den støyen komme fra?

Husker ikke hvilken forsterker jeg spilte på, men jeg tror det var en Roland Cube 15x

Endret av Lykkjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brukte garantert for mye gain. Selv med passive humbuckere med lav output holder det i massevis at den står på halvveis på den pedalen...

Okay. Jeg tror jeg går å kjøper den i morgen. For det er visst en veldig bra pedal, og jeg spiller for det meste rock og den padelen passer godt til mitt behov.

Hvis du ikke har noen bedre forslag? :)

Endret av Lykkjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.