Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skambillig telecaster


JanE

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er på utkikk etter telecaster og kommer over denne på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20424925

Er det noen som kjenner til den her? Så vidt jeg vet så var det veldig billig og er det for rimelig blir jeg litt skeptisk. I tilleg er alle bildene klare og fine unntatt det med serienummer. Hva tror dere? Noe muffens eller jeg som er paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er på utkikk etter telecaster og kommer over denne på finn: http://www.finn.no/f...nnkode=20424925

Er det noen som kjenner til den her? Så vidt jeg vet så var det veldig billig og er det for rimelig blir jeg litt skeptisk. I tilleg er alle bildene klare og fine unntatt det med serienummer. Hva tror dere? Noe muffens eller jeg som er paranoid?

Tror nok ikke det er noe muffens her. Dette er en Koreansk Fender, og derav prisen. Lurer på om de faktisk ikke koster mer enn dette ny i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender blir jo produsert både i Japan og Korea, men man ser svært lite til de her i landet.

De er somsagt beregnet på det asiatiske markedet. De fra japan har et svært godt rykte på seg,

men utifra min oppfatning kan man nesten heller kjøpe Squire enn Fender produsert i korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender blir jo produsert både i Japan og Korea, men man ser svært lite til de her i landet.

De er somsagt beregnet på det asiatiske markedet. De fra japan har et svært godt rykte på seg,

men utifra min oppfatning kan man nesten heller kjøpe Squire enn Fender produsert i korea.

Det er vel egentlig bare labelen som er forskjellen på dem, eller? De lages så vidt jeg har skjønt, på samme fabrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Skal ha meg en tele i billigklassen. Hadde fra før sett meg ut en Squier Classic Vibe Telecaster og tror jeg holder meg til den etter å ha lest svarene gitt.

Og nei, jeg synes fortsatt ikke serienummerbildet er spessielt lett og lese hvis man ikke ser på anonnseteksten :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreanske Fendere går for å være god fisk hos mange. Ofte regnes de som langt bedre en taco-telecastere.

Har selv investert i en tele, og brukte mye tid på å tråle nettet etter gode tilbud, og var derfor innom koreanske fendere i vurderingen. En ble med ganske langt i vurderingsprosessen.

Jeg tror han har gitt serienummeret i annonseteksten fordi bildet ble uklart. Ikke alle kan håndtere et digitalkamera like bra.

Dessuten er det vel en del svindel som baserer seg på falske bilder og serienumre som svindleren finner på nettet, kanskje selger har tatt sine forhåndsregler.

Uansett så er poenget mitt at de eneste grunnene du har til å være skeptisk er prisen og et uklart bilde. Prisen forklares ved produksjonslandet, og bildet kan ha mange forklaringer. Hva med å kontakte selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreanske Fendere går for å være god fisk hos mange. Ofte regnes de som langt bedre en taco-telecastere.

Har selv investert i en tele, og brukte mye tid på å tråle nettet etter gode tilbud, og var derfor innom koreanske fendere i vurderingen. En ble med ganske langt i vurderingsprosessen.

Jeg tror han har gitt serienummeret i annonseteksten fordi bildet ble uklart. Ikke alle kan håndtere et digitalkamera like bra.

Dessuten er det vel en del svindel som baserer seg på falske bilder og serienumre som svindleren finner på nettet, kanskje selger har tatt sine forhåndsregler.

Uansett så er poenget mitt at de eneste grunnene du har til å være skeptisk er prisen og et uklart bilde. Prisen forklares ved produksjonslandet, og bildet kan ha mange forklaringer. Hva med å kontakte selger?

Ja jeg var nok litt i overkant skeptisk og ser jo at selgeren har en redelig annonse. :) Jeg får se, det er ikke alltid så lett å bestemme seg når enn skal kjøpe ny gitar gitt.

Endret av JanE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.