Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dobbel gitar/bass kasse


ThomasD

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men det er bare å flytte den hvis det er feil.

Er det noen som vet om det finnes doble bærekasser/bagger for gitar og eller bass?

Jeg kunne gjerne tenkt meg en kasse som kunne holdt en klassisk gitar og samtidig en el.gitar eller bass, tips taes imot med takk, ellers så tar jeg gjerne imot tips til hvor jeg kan finne noe DIY informasjon slik at jeg evt. kan prøve å snekre noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CastroFiber: Hvis man gjør litt omtanke med materialvalget så må det vel gå på et vis. Finerplater som man forsterker og en aliminiumsramme, kan jo ikke bli så tungt? Nå har jeg jo aldri prøvd noe sånt, så jeg har jo forsåvidt ingen forutsetninger for mine spekulasjoner...

Debris: Den der så jo ikke så dum ut, er den virkelig stor nok til en klassisk og en el.gitar? Den så jo ikke så stor ut, men det kan kanskje ha noe med vinkelen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gram her, og noen gram der.. Jeg har laget en kasse med veldig tynn finer, tynnere enn man egentlig skal bruke, måtte "fore opp" i profilene, og videre med isoporfyll inne i kassen og så videre, til en ukulele. Alu- profiler. Den er bemerkelsesverdig tung. Noen gram, pluss noen gram til, er plutselig tungt..

Det som er problemet her, er i første rekke kassegitaren. Den er så tykk at det blir et problem. Og den blir diger når den skal inneholde to gitarer. Man får også problemer med hvor mye den tåler, siden finerplatene blir så store uten forsterking.

Men det er klart- går du for magnesium, karbonfiber og så videre, så er det mulig å spare litt vekt. La oss da bare håpe at gitarene inni koster mer enn kassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CastroFiber: Hvis man gjør litt omtanke med materialvalget så må det vel gå på et vis. Finerplater som man forsterker og en aliminiumsramme, kan jo ikke bli så tungt? Nå har jeg jo aldri prøvd noe sånt, så jeg har jo forsåvidt ingen forutsetninger for mine spekulasjoner...

Debris: Den der så jo ikke så dum ut, er den virkelig stor nok til en klassisk og en el.gitar? Den så jo ikke så stor ut, men det kan kanskje ha noe med vinkelen å gjøre.

De er for 2 bass eller 2 elgitar, ikke hørt om dobbeltbagger som kombinerer desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google tar ca 1 sekund da.

Jeg visste ikke om noen fra før men fant da denne med engang:

Levys CM720 Double Bag for Both Acoustic and Electric Guitar | Sam Ash Music 1-800-4-SAMASH

Reunion blues lager de visst også, men de er dyre, over 300USD på tilbud her...

http://www.finecases.com/browse/reunion-blues/reunion-blues-3155.html

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.