Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til prosjekt!


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

KAARVAAG henviser TYDELIG til de vanlige Squier-gitarene, noe som jeg også gjorde, hva faen er galt med at jeg sier at det finnes bedre gitarer enn de? Fender USA stratene som vanligvis koster over 10 k er selvfølgelig bedre enn Squier strater til rundt 2 k (og nei, jeg sier ikke det pga pris, noe som dere sikkert tror, jeg har en Fender USA strat selv, og har selvfølgelig sammenlignet Fender strater med Squier strater), KAARVAG har gjort det helt klart at det er de vanlige Squier stratene han snakker om og det er en slik han skal fikse opp, og det er ingenting galt med å forbedre en billig gitar, hvis man ikke vil bruke titusenvis av kroner, noe som man heller ikke bør gjøre hvis man ikke vil bruke opp sparekontoen sin på en uke.

Jeg driter i at det fins gode Squier gitarer også, selvfølgelig gjør det det, tror dere jeg er så dum?

På det tidspunktet jeg skrev mitt svar var det et åpent spørsmål om hvilken gitar det var snakk om. Dessuten var Japan squierne langt rimeligere enn USA modellene også i den tidsperioden jeg snakker om. Mitt poeng var bare at Squier kan være så mangt, akkurat som "Fender" kan være himmel eller helvete.

Det er ingen som har påstått at du er dum, så det har ingen hensikt å fyre av alle kanonene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det tidspunktet jeg skrev mitt svar var det et åpent spørsmål om hvilken gitar det var snakk om. Dessuten var Japan squierne langt rimeligere enn USA modellene den tidsperioden jeg snakker om. Mitt poeng var bare at Squier kan være så mangt, akkurat som "Fender" kan være himmel eller helvete.

Det er ingen som har påstått at du er dum, så det har ingen hensikt å fyre av alle kanonene..

slik er det med nesten alt,gitarmerker,klesmerker,bilmerker og cola. kan vi la dette gå nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det tidspunktet jeg skrev mitt svar var det et åpent spørsmål om hvilken gitar det var snakk om. Dessuten var Japan squierne langt rimeligere enn USA modellene også i den tidsperioden jeg snakker om. Mitt poeng var bare at Squier kan være så mangt, akkurat som "Fender" kan være himmel eller helvete.

Det er ingen som har påstått at du er dum, så det har ingen hensikt å fyre av alle kanonene..

Fender begynte med Squier for å ha et lavbudsjettsalternativ. Å si at de er bedre enn Fender sine er ganske modig gjort. Det var uansett klart fra første post at det ikke var snakk om en uvanlig god Squier uansett.

Når det gjelder EMG, ville jeg anbefalt å prøve de først siden at de er ganske anerledes enn vanlige passive pickups. Jeg foretrekker Dimarzio, men hva vet vel jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender begynte med Squier for å ha et lavbudsjettsalternativ. Å si at de er bedre enn Fender sine er ganske modig gjort. Det var uansett klart fra første post at det ikke var snakk om en uvanlig god Squier uansett.

Fender begynte med Squier (Fender Japan) fordi Japanerne uansett plutselig begynte å bygge Fender kopier av høyere kvalitet og til lavere pris enn Fender USA klarte på samme tidspunkt. Ved å lisensiere/ta eierskap i Japan produksjonen kunne de ta kontrollen over dette. Å påstå at det beste fra Japan på denne tiden var like bra eller bedre enn USA produksjonen er ikke så veldig vågalt. Dette var ikke akkurat Fenders storhetstid hva angikk kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis ikke fått fram poenget mitt om hvorfor man vil betale like mye for nye pickuper som gitaren koster. Jeg hadde kjøpt en bedre gitar istedenfor. Det fins mange kupp på bruktmarkedet. Det er ikke pickupene som bestemmer hvor flink man er. Tror egentlig ikke at det ville gjort noe stor forskjell... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis ikke fått fram poenget mitt om hvorfor man vil betale like mye for nye pickuper som gitaren koster. Jeg hadde kjøpt en bedre gitar istedenfor. Det fins mange kupp på bruktmarkedet. Det er ikke pickupene som bestemmer hvor flink man er. Tror egentlig ikke at det ville gjort noe stor forskjell... :unsure:

Poenget er godt det, en god gitar må være nettopp det, god altså, hvis det skal ha noen hensikt å koste på den dyre deler og/eller pickups.

Men gode gitarer trenger ikke å være dyre. Den strat'en jeg spiller mest på er den billigste strat'en jeg har. Wilkinson vintage mekanikk, en Japan produsert Allparts hals av vintage type og noe som vel må betegnes som en "skrotkropp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis ikke fått fram poenget mitt om hvorfor man vil betale like mye for nye pickuper som gitaren koster. Jeg hadde kjøpt en bedre gitar istedenfor. Det fins mange kupp på bruktmarkedet. Det er ikke pickupene som bestemmer hvor flink man er. Tror egentlig ikke at det ville gjort noe stor forskjell... :unsure:

Pickupene gjør vel neppe noen forskjell i forhold til hvor flink man er, men at et sett gode PU's forbedrer lyden betraktelig i en billig-gitar med (som oftest) lousy pickups er det ikke tvil om. Har selv SD-rails i min Louder strat-kopi, og det ble en ganske betydelig forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.