Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til prosjekt!


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

har allerede begynt å sett litt på pick-ups til stratocaster.

som noen vet tenker jeg å begynne på et stort prosjekt i førstkommende sommer hvor jeg skal prøve å få en Squier til å bli veldig verdifull og god å spille på..

men over til saken!

har sett på disse pickups-ene:

EMG SAVP

og

EMG SV

lurte på om det er mye forskjell på de?

de ser veldig like ut,og siden de koster det samme antar jeg at de høres relativt like ut også..

det jeg lurer mest på er om den ene er litt grovere i lyden enn den andre?

skal som sagt ikke gjøre noe før sommeren,så har god tid på meg til å se nærmere på ting og tang..

takker for alle svar,og håper dere kan være med å hjelpe meg på dette prosjektet! :D

PS. kommer helt sikkert til å spørre om andre ting angående prosjektet i denne tråden :)

lurte også på om det ville være mye arbeid for å få denne* til å passe på denne* gitaren?

det er forresten den gitaren jeg har tenkt til å bruke, noen kommentarer?

vil helst det skal være en strat til rundt en høvding

Endret av KAARVAAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA låter varmere enn S, pga. Alnico-magneter. SA er jo den definitive klassikeren! Skal sette slike i Straten min selv hvert øyeblikk :)

SAVP, som du har linket til, er varianten med synlige polepieces, og Steve Lukather sin signaturpickup. Har ingen kjennskap til denne, kun vanlige SA. Regner dog med at forskjellen er marginal :P

Vil du spare MASSE penger, bør du sjekke ut Dragonfire Pickups. EMG-kloner til en brøkdel av prisen, skal visst låte veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

har allerede begynt å sett litt på pick-ups til stratocaster.

som noen vet tenker jeg å begynne på et stort prosjekt i førstkommende sommer hvor jeg skal prøve å få en Squier til å bli veldig verdifull og god å spille på..

Verdifull da ja ? Det skal noe til altså. Å få igjen pengene for det du utstyrer den med ville vel nærmest være å regne som en rekord faktisk..

Og god ? Er det en god gitar nå ? Hvis ikke utgangspunktet.. osv, osv.

Angående pickups - hva med å finne noen billigere pickups som er ok? ja med mindre du helt spesifikt er ute etter nøyaktig den lyden EMG settet gir da. For EMG er da fortsatt veldig dyrt er det ikke ?

lurte også på om det ville være mye arbeid for å få denne til å passe på denne gitaren?

det er forresten den gitaren jeg har tenkt til å bruke, noen kommentarer?

vil helst det skal være en strat til rundt en høvding

Hva er "denne" og "denne gitaren" ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdifull da ja ? Det skal noe til altså. Å få igjen pengene for det du utstyrer den med ville vel nærmest være å regne som en rekord faktisk..

Og god ? Er det en god gitar nå ? Hvis ikke utgangspunktet.. osv, osv.

Angående pickups - hva med å finne noen billigere pickups som er ok? ja med mindre du helt spesifikt er ute etter nøyaktig den lyden EMG settet gir da. For EMG er da fortsatt veldig dyrt er det ikke ?

Hva er "denne" og "denne gitaren" ????

har veldig lite peiling på pickups,vet bare at EMG er veldig bra,men sykt dyrt..

"denne" og "denne gitaren" var linker som av en eller annen grunn forsvant,men jeg fiksa det nå :)

og sirell, vet ikke om så mange andre billig gitarer enn squier :unsure:

men det er jo derfor jeg lagde denne tråden,slik at dere kan hjelpe meg med å få best resultat billigst mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har veldig lite peiling på pickups,vet bare at EMG er veldig bra,men sykt dyrt..

EMG er veldig bra hvis du liker de veldig godt.. Når du skal kjøpe pickups er det veldig lurt å vurdere hvilken type lyd du er ute etter. Det eksisterer ganske mange rimelige alternativer som gir deg mye av det samme som de "4 store" (DiMarzio, Seymour Duncan, Fender og EMG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bullet du spekulerer på, så kjøp heller en brukt squier av bedre kvalitet. Noen Bullet modeller er laget av kryssfinér, den nye serien hadde defekt trussrod på 30% av gitarene.. osv osv. Dette blir ikke kjempegode gitarer uansett hva du gjør med de. Se etter en Squier Standard Stratocaster eller en Mexico Fender hvis du skal modifisere en gitar, da har du et utgangspunkt som følger Fender standarder hva angår dimensjoner og kvaliteten er ok. Hva angår Squiere bør du selvsagt prøve før du kjøper. Mex Fendere er litt jevnere i kvalitet.

Du må huske at en god gitar er ikke bare gode deler.. Hvis ikke kroppen er noenlunde ok og halsen ikke er godt laget (noe som tar tid - tid = penger) så blir det aldri en god gitar, samme hvor mye "sminke" du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bullet du spekulerer på, så kjøp heller en brukt squier av bedre kvalitet. Noen Bullet modeller er laget av kryssfinér, den nyeste serien har defekt trussrod på 30% av gitarene.. osv osv. Dette blir ikke kjempegode gitarer uansett hva du gjør med de. Se etter en Squier Standard Stratocaster eller en Mexico Fender hvis du skal modifisere en gitar, da har du et utgangspunkt som følger Fender standarder hva angår dimensjoner og kvaliteten er ok. Hva angår Squiere bør du selvsagt prøve før du kjøper. Mex Fendere er litt jevnere i kvalitet.

okei,takker nok en gang for gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG er da ikke «sykt dyrt»? Kjøpte en EMG-60 ny på Gjøvik Musikk i sommer, den kosta 890,- veiledende og jeg fikk den for litt over 700. Er det ikke en salgstråd her hvor det selges en DiMarzio, og selger sier at den kosta 1690,- ny?

Kan jo også nevne at EMG man kjøper ny nå for tida kommer med «solderless»-systemet deres, så man nesten ikke trenger å lodde noe som helst. Genialt for oss som får mark bare av tanken på å lodde og styre inni gitaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å revurdere den tanken ? "En Squier" kan være så mangt, alt fra modeller som er bedre enn de fleste USA produserte Fendere til uspillelige skrotgitarer

Squier bedre enn Fender? Det må bety at Epiphone bedre enn Gibson og LTD bedre enn ESP også da eller? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier bedre enn Fender? Det må bety at Epiphone bedre enn Gibson og LTD bedre enn ESP også da eller? :huh:

Hvorfor må det bety det ? Hva har Epiphone og Gibson med Fender å gjøre ?

"Squier" Startet som Fender Japan, de laget en periode bedre re-issue instrumenter enn de som ble produsert i USA. Hvis du vil vite mer om saken kan du gjøre et Google søk, så slipper du å høre det fra meg. Fender Japan var forøvrig også de som produserte den første Malmsteen Strat'en den svenske surpompen selv ble fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en diskusjon som kan tas i dagens småprat eller lages egen tråd om.

jeg vil personlig bygge på squier fordi det er en gitar som går for en brøkdel av prisen til en fender.

greit nok det gjerne finnes billige fendere også. det er jo derfor jeg har lagt denne tråden slik at folk kan hjelpe meg med slike ting.

viktigste for meg er at det er en stratocaster til pris rundt 1000-1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAARVAAG henviser TYDELIG til de vanlige Squier-gitarene, noe som jeg også gjorde, hva faen er galt med at jeg sier at det finnes bedre gitarer enn de? Fender USA stratene som vanligvis koster over 10 k er selvfølgelig bedre enn Squier strater til rundt 2 k (og nei, jeg sier ikke det pga pris, noe som dere sikkert tror, jeg har en Fender USA strat selv, og har selvfølgelig sammenlignet Fender strater med Squier strater), KAARVAG har gjort det helt klart at det er de vanlige Squier stratene han snakker om og det er en slik han skal fikse opp, og det er ingenting galt med å forbedre en billig gitar, hvis man ikke vil bruke titusenvis av kroner, noe som man heller ikke bør gjøre hvis man ikke vil bruke opp sparekontoen sin på en uke.

Jeg driter i at det fins gode Squier gitarer også, selvfølgelig gjør det det, tror dere jeg er så dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.