Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Skole] Manger Folkehøgskule


Anbefalte innlegg

Ser at man ikke trenger noen forkunnskaper innenfor musikk. Det viktigste er vel at man faktisk kan spille instrumentet?

Edit: Er det vanskelig å komme inn? Jeg har ikke gått noe som har med musikk å gjøre på VGS. Kun 2 år med service og går påbygg nå. Har snitt noe å si?

Det er ingen spesielle forkunnskaper innanfor musikkfag som kreves, men som du skriv; at man kan spele eit instrument. Det er ikkje noko form for prøvespel/innsending av demo, men søkjaren må ha gode basisferdigheitar på hovudinstrumentet sitt. Ein kan selfølgelig ha vokal som hovudinstrument.

Me har dei siste åra hatt venteliste på linjene Band og Musikkproduksjon pga mange søkjarar, det kan difor vere lurt å søkje tidlig.

Snitt frå VGS har ikkje noko å sei. Elevopptak vert gjort ut frå ei samla vurdering som bl.a. byggjer på alder, modning, interesser og tidlegare skulegang.

Her er ein av våre gitarlærarar si YouTube side: http://www.youtube.com/user/MortenFaerestrand

Noko som eg trur er av interesse for gitarister; me har nett fått ein slik på plass i den eine studioet: http://www.avid.com/US/products/Eleven-Rack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at man ikke trenger noen forkunnskaper innenfor musikk. Det viktigste er vel at man faktisk kan spille instrumentet?

Edit: Er det vanskelig å komme inn? Jeg har ikke gått noe som har med musikk å gjøre på VGS. Kun 2 år med service og går påbygg nå. Har snitt noe å si?

Bare å søke tidlig så kommer du nok inn.

- Er det Håvard som driver på denne profilen?

Isåfall, nesten litt dårlig gjort at dere ikke oppgraderte studioet før jeg gikk der!

Uansett, anbefaler skolen på det sterkeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke for å bumpe en ellers gammel tråd, men jeg skulle få en brosjyre i posten, som enda ikke har dukket opp :) Kommer den på nyåret kanskje?

Har lyst å gå et år musikkproduksjon etter jeg er ferdig med bacheloren min her i Bergen :)

Hei!

Brosjyre dukker nok opp i postkassen din så snart brosjyra for neste skuleår er ferdig i trykken :-) Brosjyra er under arbeid og er nok klar om ikkje så alt for lenge!

Kva har du tatt bacheleor i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei, hei!

Har tenkt å søke meg inn på en fhs, ev ta forkurs eller studie som er rettet mot kunnskapene og kravene man må tilfredsstille for å komme inn på et musikkonservatorium. Klarte ikke helt å få all den informasjonen jeg trengte fra hjemmesiden deres, men vil gjerne høre mer om hva dere tilbyr.

Det jeg ser etter er et fullt program som gir meg undervisning i musikkteori, gehør og ikke minst hovedinstrument - som er klassisk gitar. Jeg søker derfor ikke etter å starte band, men spiller gjerne duetter av klassiske stykker. Å spille i band kan godt være et "ved siden av"-tilbud for el. gitar i tillegg til det jeg tidligere har nevnt. Hvis det er noen som leser dette og har andre forslag til studie, forkurs eller fhs jeg kan søke meg inn på så tar jeg gledelig i mot tips. Har allerede søkt meg inn på Toneheim, men vil gjerne ha andre muligheter om jeg ikke kommer inn. Utover dette har jeg ikke andre krav til hvor skolen/undervisningen tar sted eller studentlivet rundt. Så lenge det er i Norge og ikke er et helt bomba område med et dårlig, men sant rykte - så tar jeg i mot tips. =)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.