Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny gitar fra Usa. Bruke rundt 5000 kr(700-800USD).


Raijin

Anbefalte innlegg

Har som sagt tenkt å kjøpe meg ny gitar. Har vel egentlig tenkt å spille litt av alt på den, men med hovedfokuset på metal, blues og god gammeldags rock!

Hva er den beste gitaren jeg kan få for den prisen?

NB. Ikke norske priser. Av erfaring kjøper jeg ALDRI gitarer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann!

GTS fra HW.no her vet du ;-)

Du nevnte ikke blues og "vanlig" rock i den andre tråden din.

Stiller du noen spesielle krav til f.eks. tremolo?

Will reyna her på forumet har nettopp skaffet seg en RG570ex, så du kan jo spørre han om tips. Bra gitar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

GTS fra HW.no her vet du ;-)

Du nevnte ikke blues og "vanlig" rock i den andre tråden din.

Stiller du noen spesielle krav til f.eks. tremolo?

Will reyna her på forumet har nettopp skaffet seg en RG570ex, så du kan jo spørre han om tips. Bra gitar det.

RG2570EX, takk. Hun er koselig. Spør meg gjerne om tips, Raijin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at det var deg da jeg så avataren din. :wink:

Jeg hadde vel kanskje bestemt meg for en metal gitar da jeg postet på HW.no. Liker ikke designet på sånne Jazz gitarer.

Har ikke så lyst på Fender. Alle strater jeg har spilt på har bare hatt 22 frets. Har lyst på minimum 24 frets.

GTS: De fleste på JEMsite anbefalte RG570 over JEM555. Antar at det betyr at jeg bør styre unna JEM555.(Selv om jeg likte den...)

Selv har jeg ikke testet RG570. Er litt usikker over hvilken gitar som passer til meg og mitt behov. Vet at det beste er å gå ned i gitarbutikken å teste de forskjellige gitarene. Problemet er jo bare at det ikke alltid finnes de modellene man er på utkikk etter i gitar butikkene.

Testet JEM555 på Musik Magazinet, og den var RÅ å spille på. Kan ikke vente på å få testet en "skikkelig" JEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at jeg ikke har testet RG570EX, RG2550EX eller RG2570EX. Så jeg kan ikke sammenligne JEM555 med dem. Har ikke funnet dem i Bergen enda(Det vil si: hver gang jeg er på MM tester jeg JEM'en helt til kompisene sier at vi må rekke bussen...).

Får vel se bedre etter om de har de gitarene her i by'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd JEM555, men om du liker den, kjøp den. Jeg har ikke funnet noen annen forskjell på 2550 og 2570 enn utseendet. Forskjellen på 570 og 2570 er at 2570 er prestige og har edge pro tremolo, tror jeg. Men jeg er ikke sikker, du får søke og sniffe litt på nettet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

550 og 570 har bare små forskjeller.. ikke noe å bry seg om... begge er i 5xx serien som er bedre enn de lavere seriene...

har sett at de nye 470 gitarene har fått edge også... men er ikke så sikker på de nye vib-systemene til ibanez.. har ikke fått testet de skikkelig.. de har jo forandret litt..

videre kan du jo sjekke jackson soloist... bra gitar...

sjekk også esp/ldt.. men ikke for lav serie.. m/mh...

stikk på hagstrøm og sjekk gitarene der... har et litt annet utvalg enn MM..

fender har jo sin showmaster som har 24frets.. hehe.. og floyed..

og ja.. hold deg unna jem555...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på noe annet enn Fender...

Og det ser ut til at jeg går for RG 2550ex/RG2570ex

Reyna: Er du fornøyd med din gitar?

Hva kunne eventuellt vært bedre. Hvor kjøpte du den, og hva var prisen på den? Er det muligheter for at du kan ta opp litt lyd fra gitaren, og sende det til meg? dsw@jouten.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINIMUM 24 frets... 24 pleier vel vanligvis å være et maksimum. Har iallefall aldri tatt i en gitar med flere enn 24. Det vanlige er somregel 21-22, så er det litt ekstra stas med "de derre" 24 båndsgitarene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.