Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny gitar fra Usa. Bruke rundt 5000 kr(700-800USD).


Raijin

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville faktisk anbefale deg å teste DiMarzio mikkene skikkelig først. Tror det er bra nok, og jeg ville vel selv anse det som sløsing med gryn å putte på andre pickups. Om du skifter fra en DiMarzio til en annen DiMarzio, så går det mest på preferanser. Ikke at en mikk er dårligere enn den andre.

Hva slags forsterker har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch..

Ikke gjør den bommerten som mange ferskinger gjør da;

"Skal ha 100W marshall!!" ;-)

!00W Marshall sier absolutt ikke en dritt om lyden, og de Marshallene som ligger innen prisjiktet til de fleste av oss i den yngre garde, er rett og slett møkk :-D

Behold DiMarzio pickupene dine, og spar til en skikkelig amp. Lyden din er aldri bedre enn det svakeste leddet i oppsettet ditt uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

HUSK for all del når du kjøper fra USA:

700$ er IKKE lik 5000 kroner...

Jeg kjøper nå (har ikke fått enda) en RG320FM for 450$ fra music123.com. Jeg får den sendt til en adresse i New Jersey som sender den videre til Norge (dette er det billigste og er satt i aksjon av magnum.no).

Det ble 6% tax til NJ, dvs 475... Så er det frakt til Norge, ca 500 kroner, og så får du 24% skatt på det hele= ca 600$ altså .....hmmm det hørtes egentlig ikke så ille ut, men du MÅ jo ha en hardcase med og da blir det 1000 kroner mer.

Jeg tok egentlig sikte på en RGT42FM (NYDELIG de luxe den de har på music123) men jeg fant ut at dette sannsynligvis ikke kom til å bli min siste gitar uansett, så jeg steppet ned et hakk og slapp unna med noen tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carvin ble anbefalt til meg, og det er fremdeles drømmegitaren min... Desverre ender de opp i en helt annen prisklasse da de fleste Carvin-gitarer er Custom-modeller.

Du kan faktisk titte på Washburn sine dyreste modeller, de koster ikke mer enn 700-800$ og har neckthrough, DiMarzio pickups, 24 bånd og FETT utseende... Jeg var sekunder unnå å kjøpe en sånn i stedet for RG320FM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.