Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekterbrett


Sjakk

Anbefalte innlegg

Det kommer litt ann på gitaren.

På stratocaster har plekterbrettet den funksjonen at det dekker over elektronikken i gitaren.

På en les paul er det bare for å spare lakken når man bruker plekter.

På jazzgitarer blir plekterplata ofte sett på som en fingerstøtte, da broen er så høy.

Mange velger å ta de av da de synes gitaren ser penere ut uten.

Hvorfor poster du alle trådene dine i genereltforumet? Dette har da utelukkende med gitar å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på om du tror gitaren blir slitt uten det på.

Om det er smart er det vanskelig å ta stilling til. Om det er dumt er en annen ting.

På en eastman El Rey gitar beholder man plekterplata på, fordi lakken er sinnsykt tynn.

På en les paul spiller det ikke så stor rolle, da lakken er rimelig feit og sjansene for å treffe kroppen med plekteret er rimelig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har ikke så mye å si. Kommer an på gitar. Har du en strat, så blir det bæsj. Har du en Les Paul er det helt greit, men de blir et par skruehull der det satt (rett meg om det er feil).

Ja, også henger all elektronikken utenfor gitaren? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell jeg har en les paul så jeg tror jeg tar det av :P men vill det skje noe etter hvert?

Takk for svar :).

Kanskje, kanskje ikke. Det kommer helt ann på spillestilen din.

Du får bare prøve, om du ser det blir merker, og du vil prøve å unngå de kan du jo alltids bare sett plata på igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.