Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til rundt 2000


Cissus

Anbefalte innlegg

Jeg ble anbefalt å starte denne tråden, da jeg ikke fant noe liknende fra den siste tiden:)

Som tittelen sier, jeg er ute etter å oppgradere fra en sugen Supreme-forsterker som var med i en gitarpakke til 1500 kr;)

Liker å spille rock type Nirvana, Red Hot, Paramore osv. Blir lite metall gitt, men hvem vet etterhvert. Er vel ute etter en ganske så allsidig forsterker, til hjemmebruk.

Sett litt på Roland 15, 20 og 30, samt prøvd en Line 6 |||, som jeg synes var en syk forskjell fra det jeg har.

Kjør debatt!

Edit: Det gjør virkelig ingenting om den koster mindre, 2000 er absolutt maks, så neida så..

Endret av Cissus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha den nye Spider IV-serien er det faktisk en ganske merkbar forskjell i brukervennlighet og innstillinger når du tøffer deg opp og går for 75watteren. Den koster 3500, så det blir jo en del over budsjettet du skrev, men det er virkelig en knallforsterker hvis du ønsker mange innstillinger og justeringsmuligheter. Den blir nok litt overkill innenfor budsjettet, så du kan vel egentlig stryke den fra lista med mindre du får tryllet frem mer penger.

Mest mulig bang for the bucks vil nok være Roland Cube 30x hvis du liker fine og anvendelige effekter. Skikkelig plug & play goodness som du får for under 2000 i jula. :) Jeg ville nok gått for den eller den siste jeg nevner.

Vox VT-30 koster veil 2795,-, men du får nok tak i den godt innenfor budsjettet ditt brukt og den kan overgå cube 30 på en del aspekter, men krever mer knoting for å finne en riktig og fin lyd etter min erfaring. Litt mer styr og litt mer jobb, men alt i alt et litt bedre sluttresultat.

Evt kan du smelle til med de samme pengene og kjøpe deg Vox AC4TV 4w rørkombo og få den ultimate plug&play feelingen, men ingen effekter, ingen hodetelefonutgang og ikke noe annet. Er du heldig får du tak i den innenfor budsjettet, men det er ikke sikkert det er ampen for deg. Den er perfekt på noen ting, men ikke den beste all-round-forsterkeren der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel blitt litt småforelsket i Line6 Spider III 30, sikkert fordi det er den eneste skikkelige forsterkeren jeg har prøvd;) Skal prøve å se etter den brukt, men skal også holde øynene oppe for de du nevnte.

Så forøvrig at det var en tråd om nettopp dette sticket her på forumet, så da kan vi bare legge denne tråden dau! :)

Forresten et herlig forum det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel blitt litt småforelsket i Line6 Spider III 30, sikkert fordi det er den eneste skikkelige forsterkeren jeg har prøvd;) Skal prøve å se etter den brukt, men skal også holde øynene oppe for de du nevnte.

Så forøvrig at det var en tråd om nettopp dette sticket her på forumet, så da kan vi bare legge denne tråden dau! :)

Forresten et herlig forum det her :)

Bare husk at selv om det er 75w-versjonen som er den største oppgraderingen fra spider III til spider IV-serien er det generelt en ganske stor kvalitetsøkning. Skal du kjøpe en Spider III bør den være betydelig lavere pris enn en tilsvarende Spider IV (40% lavere f.eks) for at det skal være verdt det. :) Spider IV 30W er jo nesten innenfor budsjett, så den er absolutt en mulighet. Den er jo helt ny, så ville ikke forventa meg noen gode brukt-dealer, men alt er mulig...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.