Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøp av opptaksutstyr


Humbug

Anbefalte innlegg

Hei

Bandet har fått 5000 av frifond, og dette skal vi bruke på opptaksutstyr.

Vi har prøvd å ta opp før, da med lånt utstyr. Vi brukte et Alpha Lydkort og Adobe Audition som program. Det gikk ikke så veldig bra, lyden ble slik:

http://dump.no/files/41c881e9eed0/Trommer_%2B_gitar.mp3

Vi er fornøyd med trommene, og skulle bare legge på en gitar for å sjekke hvordan lyden ble. Det er ikke så veldig thight og gitaren spiller feil noen ganger, men som sagt, vi skulle bare legge på en gitar for å høre hvordan lyden ble. Lyden blir litt "bølgete" ved at den iblant går i bakgrunnen og blir utydelig. Hva skyldes dette?

Ja, vi er klar over at selve opptakskvaliteten er så veldig bra, men vi vil ha en møkkete lyd og av middels kvalitet, det er tross alt en thrashdemo!

Så til saken, jeg lurte på om noen hadde anbefalinger av utstyr som passer å ta opp demoer med? Tenker da først og fremst på lydkort. Jeg lurer også på om vi trenger noe mer enn lydkort og opptaksprogram?

Ellers tas tips angående selve innspillingen imot med takk.

~Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp dette:

PreSonus FireStudio Project Demo | Sweetwater.com

og dette:

Sweetwater Mic Locker to Go Starter Pack | Sweetwater.com

Skulle bli like over 5000 med frakt og moms, god startpakke!

regner med dere har en brukbar pc

edit: Tror dere må sende epost eller ringe for å bestille fra sweetwater når det skal til norge, det måtte jeg gjøre sist.

Endret av hkh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med mikrofoner?

Anbefaler et enkelt og billig to kanals lydkort når dere har så latterlig budsjett. ;)

Kjøp en Shure SM57 og en grei mellommembrans kondensator. Da kan dere få grei lyd på det meste

Vi er så heldige at vi får lånt mikrofoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.