Web Analytics
Jump to content

2-3 pickups

MetallicA-Guru

Recommended Posts

Virker litt tåpelig å starte en ny tråd om dette men fanr ikke svar noe annet sted så:

Jeg skal innstalere nye EMG pickups i Flying V'en min, men vil helst ha en 60/81 kombinasjon, men problemet er at det er for øyeblikket 3 pickups i gitaren. Må jeg installere 3 nye eller kan jeg installere 2, ta ut den gamle og dekke det tomme hullet til med en ny pickguard?

Vil dette har noe å si på lyden eller vil det virke i det hele tatt? Det er en 5-veibryter på gitaren.

Her er den forresten:

post-7276-125736804743_thumb.jpg

Du kan enten kjøpe ny pickguard, eller du kan sette inn et dummycover. Det er ikke helt uvanlig hvis du vil ha to pickups, men vil at det skal se ut som om du har tre. Alternativt kan du la den ene pickupen sitte der, skru den så langt ned at den ikke påvirker strengene, og skifte ut de to andre.

Guest KAARVAAG

er du veldig flink til å lodde,kan du sikkert lodde om slik at 5 veisbryteren bare funker for de 2 pickupene,og gir ikke utslag når den står i midt posisjon..men dette er vel nokså avansert,så ville gått for castorfiber sin måte med et nytt plekterbrett

Eventuelt så lakker du om plekterbrettet i en eller annen fresh farge, for da kan du bare tette igjen hullet i midten med aluminiumsnetting og glassfibersparkel :)

5-veis-switchen kan du som Castor sier finne på noe morsomt med de ledige posisjonene.

Skal du være kjedelig så kjøper du nytt plekterbrett og switch, og selger de gamle pickupsa, evt sparer dem til en dag du skal selge gitaren ;)