Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2-3 pickups


MetallicA-Guru

Anbefalte innlegg

Virker litt tåpelig å starte en ny tråd om dette men fanr ikke svar noe annet sted så:

Jeg skal innstalere nye EMG pickups i Flying V'en min, men vil helst ha en 60/81 kombinasjon, men problemet er at det er for øyeblikket 3 pickups i gitaren. Må jeg installere 3 nye eller kan jeg installere 2, ta ut den gamle og dekke det tomme hullet til med en ny pickguard?

Vil dette har noe å si på lyden eller vil det virke i det hele tatt? Det er en 5-veibryter på gitaren.

Her er den forresten:

post-7276-125736804743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du veldig flink til å lodde,kan du sikkert lodde om slik at 5 veisbryteren bare funker for de 2 pickupene,og gir ikke utslag når den står i midt posisjon..men dette er vel nokså avansert,så ville gått for castorfiber sin måte med et nytt plekterbrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så lakker du om plekterbrettet i en eller annen fresh farge, for da kan du bare tette igjen hullet i midten med aluminiumsnetting og glassfibersparkel :)

5-veis-switchen kan du som Castor sier finne på noe morsomt med de ledige posisjonene.

Skal du være kjedelig så kjøper du nytt plekterbrett og switch, og selger de gamle pickupsa, evt sparer dem til en dag du skal selge gitaren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.