Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode gitarer med aktive EMG


Palle

Anbefalte innlegg

Tjâna. Leter etter en rimelig metallgitar som originalt kommer med aktive EMG, da jeg i utgangspunktet ikke vil installere de selv,men må jeg så gjør jeg det. Vil prøve en Jackson denne gangen. Dinky eller soloist. ESP eller Carvin kan også gå an da. Kommer ikke til å legge så veldig mye i denne gitaren da dette blir en gitar kun til metallbruk. Den kommer også til å bli kjøpt på bruktmarkedet i England så jeg kommer vel ikke til å betale mer enn en tredjedel av listeprisen i Norge,så en gitar med en nypris på pluss - minus 10.000 bør passe. Men greia er jo at det finnes underlig få Jacksoner med aktive EMG,bare den passe HZdriten.

Så.. Når jeg tenker på det så er det vel lurest å bare kjøpe en Jackson å installere EMG på den! lol. Noen gode how to - linker greier på det?

Men svar også på topic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG er utrolig lett å installere nå etter at de kom med solderless-systemet sitt. Du trenger ikke å lodde noe som helst, det er kun kontakter:

y6e.jpg

Det blir jo riktignok en ekstrautgift, men har du lyst på Jackson - kjøp den du vil ha og sett inn EMG! Det er griseenkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurest å gjøre som Aphelion sier - kjøpe den Jackson-modellen du vil ha, og sette inn EMGs selv.

De fleste Jacksons kommer med Seymour Duncan, men også EMG forekommer på noen av dem, derimblant:

Er vel vanligst på Dinky-serien: USA DK1, (eneste USA Jackson med EMG, skulle jeg mene) Christian Olde Wolbers-signaturene, pluss et par av MG-serien.

King V: Demmelition. (Phil Demmell signatur).

Rhoads: RR24M

Soloist: Det er ikke lenge siden Jackson slapp en ny versjon av Pro-series SL3 med EMG81 og 85. I tillegg til denne har vi jo SLSMG Super Lightweight (MG-series).

Warrior har også en EMG-utstyrt MG-series modell

edit: de modellene jeg nevner over her er alle utstyrt med aktive EMG-pickuper, ikke passive HZ's

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.