Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan Hot Rails™ for Strat SHR-1


Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så du mener altså at at jb jr er bedre?

Jeg mener at ingen av de er "bedre" og at forskjellen ikke er særlig stor. Hvis du vil ha en pickup som ligner mest mulig på en klassisk men litt hot humbucker er jb.jr kanskje det beste valget, ønsker du en mer "vintage" aktig humbucker er Little 59 også et alternativ.

For å være helt ærlig, for en som ikke har funnet ut hva tonekontrollen gjør ;) tror jeg egentlig ikke du merker stor forskjell på hotrails og jb.jr. Begge er populære og sikre kjøp hvis du vil bruke så mye på en pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha "Slash" sound, hvilken passer best til det?

Men uansett, jeg har sett at josh homme og troy van "ett eller annet" fra queens of the stone age bruker hot railen, og jeg spiller litt av queens of the stone age, men hvis det ikke er særlig stor forskjell så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En SD hotrail koster 1200-1300 kroner her i Norge.

En GFS hotrail koster 180 kroner, pluss frakt, og da smetter den trolig inn uten forenklet tollbehandling, og koster deg maks tre hundre.

Det er ikke meningen å pirke på kunnskapsnivået ditt, og det er aldeles lov å spør. Vi har alle vært nybegynnere, og det er ikke noen som kan alt. La meg mer en antyde at du kan spare en tusenlapp, og bli like fornøyd med lyden.

Link til GFS- pickupsene. Lil Killer White Humbucker Humbucker Strats- 3 Versions Available

Tipper "hot"- versjonen vil passe deg bra, men du vil få mindre forskjell i volum til de andre pickupsene med "modern"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha "Slash" sound, hvilken passer best til det?

Men uansett, jeg har sett at josh homme og troy van "ett eller annet" fra queens of the stone age bruker hot railen, og jeg spiller litt av queens of the stone age, men hvis det ikke er særlig stor forskjell så...

Slash sound får du nok helst med en Les Paul og den riktige Marshall forsterkeren :)

Uansett er altså lyden en pickup avgir også avhengig av hvilken gitar du setter den i. Når du har spilt litt vil du finne ut hvilken lyd du liker og hva som er viktig for deg. Vil du ha en god bridge pickup til en strat med en humbucker aktig lyd er de du har funnet gode valg, du må huske at pickupen bare er en del av hva som skaper lyden. Hva QOTSA bruker i sine gitarer er vel kanskje ikke så viktig med mindre du vil forsøke å kopiere deres sound ved å bruke de samme forsterkerne, effekter osv.

Du trenger heller ikke å gå for humbucker eller rails pickups for å oppnå¨en fetere tone. Mange singelcoil pickups har en ganske fet men samtidig veldig crisp tone, det er jo ofte derfor man kjøper en strat :)

En annen ting å tenke på er å utforske de tonale mulighetene du allerede har. Nå vet ikke jeg hvordan gitaren din låter, men setter du pickupvelgeren i posisjon 2 (bridge + middle pickup) får du en fetere humbucker aktig lyd som kombinert med en del vreng låter ganske tøft. Du må også eksperimentere litt med tonekontrollene både på forsterkeren og gitaren. Dette er noe nybegynnere ofte fullstendig overser, men som gjerne avgjør om gitarlyden din er helt honky, ørestikkende eller crisp og tøff.

Tenk på at mange av "gamlegutta" fikk til det meste av variasjoner med et par enkle rørforsterker, et par ganske kjedelige pedaler og en ganske ordinær gitar.

Ellers er tipset om GFS pickups slett ikke dumt. Langt flinkere folk enn deg lever godt med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså...

Du sier det at det er den crispy tonen og alt det der som er grunnen til at du kjøper en strat, men når jeg skulle kjøpe gitar visste ikke jeg forskjell på en les paul, sg eller tele og en strat.

Nei, og det er helt greit og forståelig det. Det er derfor jeg sier at du gjerne kan bytte ut pickup'ene til typer som låter annerledes. Det hele er bare et spørsmål om hva man ønsker seg av lyd og hva man vil betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen får du jo f.eks et par komplette sett med pickups fra GFS eller et ferdigkoblet plekterbrett med pickups og alt annet. Noe å tenke på hvis du ikke kan lodde og skjønner enkel elektronikk.

Men nå tror jeg ikke jeg mener så mye mer jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.