Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan Hot Rails™ for Strat SHR-1


Anbefalte innlegg

En blade- pickup er en pickup som har en "skinne" på toppen, og ikke sånne runde metallstenger som stikker ut.

En humbucker er en pickup som består av to spoler, så disse tingene kan ikke sammenlignes. :)

Derfor kan man godt lage en bladepickup som ikke er humbucker. Og så videre.

Takk for det :) Men lurte litt mer i forhold til å sette inn en ny pickup i stratten min. Om det er nødvendig å bytte plekterbrett for å ha en hotrail humbucker fremfor en hotrail humbucker i singlecoil størrelse? Eller er e bare helt ute å kjører nå ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet jeg, men uansett

Her er en blade/rail pickup laget for å passe i et standard plekterbrett for singelcoils :

http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/cutting-edge/hot_rails_for_s/

Her er en blade/rails humbucker som passer i et plekterbrett for humbuckere (HSS f.eks)

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/cutting-edge/sh13_dimebucker/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du inn en humbucker i singlecoilstørrelse, trenger du ikke skifte plekterbrett. Det er mulig du må file så vidt det er rundt kanten, da de kan være hårfint større enn en vanlig singlecoil.

Skal du sette inn en vanlig humbucker og du har en SSS- gitar, må du enten skifte plekterbrett, eller modifisere det du har. Det er også mulig du må frese ut større hulrom i gitaren din, det avhenger helt av hvilken modell du har. En "strat" er så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det egentlig noen butikker som har denne inne?

De var utsolgt hos gitarhuset med andre ord :D Hva er det med nybegynnere og den butikken ? :)

Jo, det er nok mange som har denne pickupen, men hvis du vil finne den rimeligste må du nok selv begynne å søke litt - prøv et søk på Seymour Duncan og velg "dokumenter på norsk" samt den "finn billigste butikk" tingen.. hva het den ? Kelko eller no' ?

Ellers så kan absolutt alle butikker egentlig skaffe SD, da omtrent alle uansett handler fra importøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var utsolgt hos gitarhuset med andre ord :D Hva er det med nybegynnere og den butikken ? :)

Jo, det er nok mange som har denne pickupen, men hvis du vil finne den rimeligste må du nok selv begynne å søke litt - prøv et søk på Seymour Duncan og velg "dokumenter på norsk" samt den "finn billigste butikk" tingen.. hva het den ? Kelko eller no' ?

Ellers så kan absolutt alle butikker egentlig skaffe SD, da omtrent alle uansett handler fra importøren.

Det var liksom det som var problemet, importøren er også utsolgt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke kjempeforskjell på de pickupene der da.. Litt mer vekt på mellomtone området på sh1, men litt mer diskant og kanskje litt tammere respons all-over på JB.Jr

Hva du velger av disse tror jeg ikke du kommer til å merke store forskjellen på gitt :)

Men, hvis gitaren din har en litt mørk klang, kan begge to bli litt mørke egentlig kanskje, alt avhengig av hvilken lyd du vil ha selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke kjempeforskjell på de pickupene der da.. Litt mer vekt på mellomtone området på sh1, men litt mer diskant og kanskje litt tammere respons all-over på JB.Jr

Hva du velger av disse tror jeg ikke du kommer til å merke store forskjellen på gitt :)

Men, hvis gitaren din har en litt mørk klang, kan begge to bli litt mørke egentlig kanskje, alt avhengig av hvilken lyd du vil ha selvsagt.

Jeg vil jo kjøpe ny pickup fordi jeg synes de jeg har er litt tynne i lyden. Og jeg vil ikke bytte gitar siden den gitaren jeg har tross alt er veldig god å spille på:). Så jeg ønsker en som er mest mulig lik en humbucker uten å bytte plekterbrett.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.