Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til akustisk gitar


Steffensterk

Anbefalte innlegg

Spilte på en Fender da jeg skulle kjøpe Takaminen min. Den låt veldig fint. Husker ikke hva den heter, men den lå på litt over 4000kr. Dette var riktignok i januar i fjor, så den har muligens blitt dyrere :)

Det var vel forresten en Acoustasonic, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox har vel såvidt jeg vet ingen forsterkere som er spesielt beregnet på akustisk gitar. Anbefaler imidlertid å prøve en Roland AC-60 som er en 30-watts forsterker med innebygd chorus og romklang. Nyprisen ligger vel på rundt 5.500 så hvis du finner en brukt burde den være en del rimeligere. Jeg prøvde en slik og synes den låt veldig bra, i tillegg til at den er lett å transportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle nevne tingene jeg allerede har sagt til deg da du spurte meg på PM, bare for at tråden skal bli ryddigere:

Laney sin LA-serie er skikkelig bra i forhold til hva det koster. LA-35C er billig og vant nettopp en test i Tunes. Med det pickupsystemet du har i fürchen din kan det bli litt bright, så en Roland AC-60 vil nok være strålende. Du har jo kjøpt gitaren fra meg, så du vet jo allerede ca hvordan priser du får, og det kommer under 5000 inkl frakt med en slik en. AER Compact 60 er enda vassere, men den koster også en god del mer. AC-60 er et bedre kjøp hvis penger betyr noe... :)

Fender sin Acoustasonic-serie er bra, men ikke like god som Roland sin, og koster bare noen veldig små 100-lapper mindre. Da ville jeg heller gått for en Laney LA-65D som er enda billigere og som låter bittelitt bedre enn fender sin (litt mindre bass, men den er med stereo-chorus og har en minst like god reverb).

Å sette en grense ved 30W er forresten ikke noe stort poeng i dette spørsmålet etter min mening, for det er snakk om transistorforstere. Du vil ikke spare nevneverdig med vekt eller ha noen soniske (er det et greit ord å bruke på norsk? Jeg liker det ihvertfall) fordeler av å ikke ha mer å gå på. Gå for best lyd innenfor budsjettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.