Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

noen tips?


eriken

Anbefalte innlegg

Dette høres veldig Ibanezish ut for meg. Med mindre Gibsongitarer ikke er jæævlig dyre og påkosta og spilles på gjennom en ganske decent forsterker så er de absolutt crap å spille children of bodom type hardmetall på. Så da har vi utelukket den slags. Ibanez er den mest allsidige gitaren,rett og slett. Lettspilter nakker og gripebrett. Og du trenger ikke å betale så mye for å få skikkelig kvalitet av Ibanez. Personlig så mener jeg at alt av Ibanez er kvalitet. Aldri prøvd en dårlig Ibanez.

Når det gjelder forsterker så sier jeg meg enig med kranium - Roland Cube. Veldig mye for pengene.

Jeg vil anbefale deg å prøve en av Joe Satriani - modellene. Helt utrolige instrumenter! Prøv også RG og SA serien

Bare du ikke kjøper deg Gibson så tror jeg dette går veldig bra! <_<

:blink::o:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faded er vel i grunnen bare at den er matt og ikke blank så vidt jeg vet.

Generelt er gitarer til ca 10000 og oppover bra, mens de billigere er av varierende kvalitet. Jeg har god erfaring med LTD og Hagström og anbefaler gjerne disse. Epiphone har jeg ikke spesielt god erfaring med. Ibanez har jeg aldri eid, men jeg har spilt på en del og de varierer veldig i kvalitet.

Hvis 15000 skal holde til både gitar og amp vil jeg anbefale deg å kjøpe en god gitar og en roland cube (størrelse etter behov).

Mer penger i gitaren gir deg mer enn omvendt (med mindre du faktisk kjøper gitar til 14500 og amp til 500 :P ). I hvertfall hvis du skal bruke 15000 totalt.

ikke totalt 15000 nei forsterter tor eg at eg skal kjøpe før komfen:D

takk for gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig Ibanezish ut for meg. Med mindre Gibsongitarer ikke er jæævlig dyre og påkosta og spilles på gjennom en ganske decent forsterker så er de absolutt crap å spille children of bodom type hardmetall på. Så da har vi utelukket den slags. Ibanez er den mest allsidige gitaren,rett og slett. Lettspilter nakker og gripebrett. Og du trenger ikke å betale så mye for å få skikkelig kvalitet av Ibanez. Personlig så mener jeg at alt av Ibanez er kvalitet. Aldri prøvd en dårlig Ibanez.

Når det gjelder forsterker så sier jeg meg enig med kranium - Roland Cube. Veldig mye for pengene.

Jeg vil anbefale deg å prøve en av Joe Satriani - modellene. Helt utrolige instrumenter! Prøv også RG og SA serien

Bare du ikke kjøper deg Gibson så tror jeg dette går veldig bra! <_<

Vel, jeg syns ikke superstrat-Ibanezene duger noe særlig til gammel blues og rock. (60-70-tallet, type Hendrix, Vaughan, Zeppelin etc.) Kan dog være enig i at det blir litt vrient å spille Children of Bodom med en Les Paul, men det er kun fordi Les Paul ikke kommer utstyrt med en Floyd Rose som mr. Laiho er så glad i å bruke. Men hvis du påstår at det ikke går an å shredde på Les Paul så skal du ta deg en liten titt på både Al Di Meola og Alex Skolnick.

Men for all del, Ibanez er meget gode instrumenter de også, er jo en grunn til at folk som Vai og Satriani sverger til Ibanez, så skal på ingen måte fraråde deg å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ambefale det meste som er nevnt her. Har selv en Ibanez RG1570 prestige, (den kjøpte jeg også etter konfen! så byner å dra på åra :P). Har også en ESP LTD EC-500.

Jeg ville nok kjøpt meg en Ibanez gitar, jeg hadde akkurat spilt i 1 og et halvt år når jeg kjøpte den, og den var helt utrolig mye bedre å spille på en de gamle strattene mine.

Men først og fremst. Gå i en musikk butikk og prøv forskjellige gitarer. Gå til en musikk butikk der du vet de har Ibanez, ESP og gibson gitarer, så kan du selv se hvem som passer best for deg:)

hvordan er dete å spille liskom gamlere musikk med den? liksom slash lignede greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voodochild- LP med FR? Ta en kikk her, da:

http://www2.gibson.c...s-Standard.aspx

Jajamensan, det visste jeg ikke. Men så typisk Les Paul er det jo ikke og den koster vel litt ekstra kontra en standard med den vanlige brua. Og da ser jeg ingen grunn lenger til at Les Paul skal være noe "dårligere" enn Ibanez for å spille Children of Bodom, eller Les Paulen mangler vel muligens to bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.