Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

noen tips?


eriken

Anbefalte innlegg

Halloen. jeg har tenkt å kjøpte ny gitar til komfen. har ca spilt 1 og et halvt år. jeg lurer veldig på hvilken gitar jeg skal velge. jeg spiller alt fra guns n roses, acdc metallica avenged sevenfold bullet for my valentine children of bodom og har lyst til å velge en gitar som passer for alle sjangerene til de jeg nevnte. jeg er villig til å betale fra 5000-15000.

vis det er noen gode tips til forsterker så bare skriv:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale en Ernie Ball Axis, dette er en gitar som funker til absolutt alt.

Jeg har en slik på ønskelisten min selv. Kan forøvrig si at EB har en byggekvalitet som står til side for få.

Axis er en nydelig gitar også da... Har en EB JP selv, men Axis er en bedre allroundgitar.

Utseende er en sak du må se på selv.

Ibanez har svært mye bra fra 9000 og oppover (sånn ca) av seriøse gitarmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson SG (finnes nye til under 10 000 på kampanje fortsatt) eller Les paul Studio Faded (finnes også fortsatt på kampanje).

Ellers har du joHagstrõm Sweede (forskjellige varianter) som er veldig gode og allsidige, eller f.eks LTD EC-1000.

Ibanez har gode halser, men har ikke den typiske lyden du skriver du er ute etter. Hva synes dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen. jeg har tenkt å kjøpte ny gitar til komfen. har ca spilt 1 og et halvt år. jeg lurer veldig på hvilken gitar jeg skal velge. jeg spiller alt fra guns n roses, acdc metallica avenged sevenfold bullet for my valentine children of bodom og har lyst til å velge en gitar som passer for alle sjangerene til de jeg nevnte. jeg er villig til å betale fra 5000-15000.

vis det er noen gode tips til forsterker så bare skriv:D:D

kanskje fortelle hvilke gitarer du selv liker? ser Morten L snakker om LTD EC-1000. og det er en gitar jeg kan gå god for :) samtidig som SG er en søt gitar, sjøl om jeg ikke kan se for meg Alexi Laiho med en Gibson SG :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale en Ernie Ball Axis, dette er en gitar som funker til absolutt alt.

Jeg har en slik på ønskelisten min selv. Kan forøvrig si at EB har en byggekvalitet som står til side for få.

Axis er en nydelig gitar også da... Har en EB JP selv, men Axis er en bedre allroundgitar.

Utseende er en sak du må se på selv.

Ibanez har svært mye bra fra 9000 og oppover (sånn ca) av seriøse gitarmodeller.

Ernie Ball Axis så veldig låvende ut. men hvor går det an å få tak i en son ? selger de i lokale butikker ellr må eg kjøpte via nett?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fortelle hvilke gitarer du selv liker? ser Morten L snakker om LTD EC-1000. og det er en gitar jeg kan gå god for :) samtidig som SG er en søt gitar, sjøl om jeg ikke kan se for meg Alexi Laiho med en Gibson SG :lol:

hehe alexi laiho med sg lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson SG (finnes nye til under 10 000 på kampanje fortsatt) eller Les paul Studio Faded (finnes også fortsatt på kampanje).

Ellers har du joHagstrõm Sweede (forskjellige varianter) som er veldig gode og allsidige, eller f.eks LTD EC-1000.

Ibanez har gode halser, men har ikke den typiske lyden du skriver du er ute etter. Hva synes dere andre?

ka e engentlig forskjellen på studio faded og ikke faded?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faded er vel i grunnen bare at den er matt og ikke blank så vidt jeg vet.

Generelt er gitarer til ca 10000 og oppover bra, mens de billigere er av varierende kvalitet. Jeg har god erfaring med LTD og Hagström og anbefaler gjerne disse. Epiphone har jeg ikke spesielt god erfaring med. Ibanez har jeg aldri eid, men jeg har spilt på en del og de varierer veldig i kvalitet.

Hvis 15000 skal holde til både gitar og amp vil jeg anbefale deg å kjøpe en god gitar og en roland cube (størrelse etter behov).

Mer penger i gitaren gir deg mer enn omvendt (med mindre du faktisk kjøper gitar til 14500 og amp til 500 :P ). I hvertfall hvis du skal bruke 15000 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig Ibanezish ut for meg. Med mindre Gibsongitarer ikke er jæævlig dyre og påkosta og spilles på gjennom en ganske decent forsterker så er de absolutt crap å spille children of bodom type hardmetall på. Så da har vi utelukket den slags. Ibanez er den mest allsidige gitaren,rett og slett. Lettspilter nakker og gripebrett. Og du trenger ikke å betale så mye for å få skikkelig kvalitet av Ibanez. Personlig så mener jeg at alt av Ibanez er kvalitet. Aldri prøvd en dårlig Ibanez.

Når det gjelder forsterker så sier jeg meg enig med kranium - Roland Cube. Veldig mye for pengene.

Jeg vil anbefale deg å prøve en av Joe Satriani - modellene. Helt utrolige instrumenter! Prøv også RG og SA serien

Bare du ikke kjøper deg Gibson så tror jeg dette går veldig bra! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ambefale det meste som er nevnt her. Har selv en Ibanez RG1570 prestige, (den kjøpte jeg også etter konfen! så byner å dra på åra :P). Har også en ESP LTD EC-500.

Jeg ville nok kjøpt meg en Ibanez gitar, jeg hadde akkurat spilt i 1 og et halvt år når jeg kjøpte den, og den var helt utrolig mye bedre å spille på en de gamle strattene mine.

Men først og fremst. Gå i en musikk butikk og prøv forskjellige gitarer. Gå til en musikk butikk der du vet de har Ibanez, ESP og gibson gitarer, så kan du selv se hvem som passer best for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.