Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Brukt Nybegynner Gitar


MafKoy

Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for Ibanez. Etter min erfaring, får du bedre gitar enn Squier.

Du går ikke feil med Epiphone heller.

Min erfaring av fordelene/ulempene ved hvert merker:

Squier - Veldig gode halser, litt "tynne" og kjipe pickuper

Ibanez - Gode halser, men ikke helt topp clean-tone. Floyd-system egner seg skikkelig dårlig for de fleste nybegynnere IMHO.

Epiphone - Gode på det meste, men ikke best på noe. Gjør det til en grei allrounder, mens hvis du har konkrete krav til f.eks en spesiell sjanger du kommer til å holde deg innenfor vil du finne mer for pengene med et annet merke.

En Squier er vel den gitaren som egner seg best hvis du senere har tenkt til å bytte pickups, gjøre modifikasjoner etc, men vanligvis ikke best lyd out of the box. Kjøp i såfall en HSS for mest mulig allsidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau.. Han er vel i bandet.. Jeg slutta for lengst, spiller jo ikke bass til vanlig. Og det er jo EKSTREMT kjedelig å spille bass i et metalcore-band.

Nok off-topic.

Til trådstarter: Se på Epiphone-gitarer. Enten det er en SG eller en Les Paul, så får du det du trenger som nybegynner. Men husk, kjøper du noe som IKKE er Epiphone, men som har Les Paul-form eller SG-form, så er det ikke alltid like holdbart. Så jeg anbefaler å sjekke Epiphone sine modeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si tusen hjertelig takk for alle gode tips man får her, er ikke mange forum jeg har vært på der folk engasjerer seg så mye for å hjelpe! Så tusen takk.

Jeg elsker gitarene her, er ikke helt 100 % enda, men jeg liker Epiphone gitarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelpost, men må nesten slenge innet par spörsmål mens jeg er i gang.

1. Går det å eventuelt sende gitaren i posten? Eller blir dette umulig?

2. Et idiotisk spörsmål, men jeg vet faktisk ikke. Jeg ser på sånne "Gitar-pakker", og det er med gitar, forsterker, og en liten sak, en slags "måler" eller noe, hva er dette?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sende gitar i posten er fullt mulig! Jeg fikk min tilsendt på postoppkrav, frakta kosta ca. 300 kroner, så det er egentlig ikke noe å grine over. Fikk gitaren på under en uke etter sending. Så det går fint an!

2. "Måleren" du tenker på, kan muligens være en gitarstemmer. Som du stemmer gitaren din med (hvis det er det du kaller "måler").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.