Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fingerspill på denne sangen


heggem90

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske "fersk" på gitar spilt litt over et halvt år, å har mye å lære enda. tenkte jeg skulle prøve meg på litt fingerspill. så da valgte jeg denne låten:

| A E/G# |F#m A| D A | E |Would you know my name if I saw you in Heaven| A E/G# |F#m A| D A | E |Would it be the same if I saw you in HeavenChorus:| F#m | C#/E# | Em | F# | I must be strong and carry on| Bm |E7sus E7 | A E/G# |Cause I know I don't belong here in heaven | F#m A | D E7sus E7| A |

Så når jeg holder A grepet, hvilken strenger skal jeg da være borti og i hvilken rekkefølge? om noen skjønner meg. Er helt blank på dette område, så jeg håper noen av dere som har litt erfaring kan dele litt med meg:-)

Trenger bare å vite A E D F#m C# EM og BM tror jeg.

Edit: ble litt feil plassering med teksten og grepene. men dere ser hvilken grep jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg er ganske "fersk" på gitar spilt litt over et halvt år, å har mye å lære enda. tenkte jeg skulle prøve meg på litt fingerspill. så da valgte jeg denne låten:

| A E/G# |F#m A| D A | E |Would you know my name if I saw you in Heaven| A E/G# |F#m A| D A | E |Would it be the same if I saw you in HeavenChorus:| F#m | C#/E# | Em | F# | I must be strong and carry on| Bm |E7sus E7 | A E/G# |Cause I know I don't belong here in heaven | F#m A | D E7sus E7| A |

Så når jeg holder A grepet, hvilken strenger skal jeg da være borti og i hvilken rekkefølge? om noen skjønner meg. Er helt blank på dette område, så jeg håper noen av dere som har litt erfaring kan dele litt med meg:-)

Trenger bare å vite A E D F#m C# EM og BM tror jeg.

Edit: ble litt feil plassering med teksten og grepene. men dere ser hvilken grep jeg trenger.

Grepsposisjoner finner du på nettet, null stress.

Men, sånt som E/G# betyr at du har en Edur med G# i bass, f.eks. G# er E's ters, så om du tar en inversjon, sånn at du har tersen som laveste note, så eru i boks. E7sus er litt klønete, men jeg tror det betyr at du dropper kvinten og sus'er septim. Da har du altså rot, ters og liten septim.

E7 er jo grei, det er en enkel dominant.

C#/E# blir nok en gang en dur, men med ters i bass, da E# (F) er C#'s ters.

Så, til spørsmålet ditt...

Det spiller ikke så stor rolle. Så fremt du får med alle akkordnotene, vil låta høres ganske så riktig ut, og du vil også få muligheten til å velge litt selv, noe som er kult. Å spille fingerspill som dette helt etter tab er litt tamt synes jeg, da det ikke kan bli 'feil' når en har riktig akkorder og noter.

Håper ikke dette ble for rotete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.