Web Analytics
Gå til innhold
Aphelion

EMG-problem - solderless blandet med den gamle løsningen

Anbefalte innlegg

Jepp. Har hatt en EMG-81 og noen pots liggende en stund, og i dag var jeg og kjøpte en EMG-60. Det jeg ikke har fått med meg, er at de nylig har begynt med et «solderless» system - noe som gjør at jeg ikke får brukt de gamle potene, og heller ikke har noen ledning til å ha mellom 81en og resten. Noen som har vært borti dette? Jeg aner pokker ikke hvordan jeg skal løse dette...

Pickupene skal i en LP, og jeg vil ha separat volum og tone per pickup - noe som forøvrig ikke ser ut til å gå ut ifra skjemaene?!

http://www.emginc.com/content/wiringdiagra..._0230-0106D.pdf

Noen som har peiling? :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan pokker gjør jeg da? :P Da må jeg vel modifisere solderless-kablene så jeg får loddet dem på? Cluet er jo at alt skal festes til en «solderless bus», noe jeg ikke får gjort med den gamle quick-connect kabelen, og heller ikke med de gamle potene...

Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Men hvordan pokker gjør jeg da? :P Da må jeg vel modifisere solderless-kablene så jeg får loddet dem på? Cluet er jo at alt skal festes til en «solderless bus», noe jeg ikke får gjort med den gamle quick-connect kabelen, og heller ikke med de gamle potene...

Jeg ribba kabelen på 60'n og gjorde alt på gamlemåten. Gikk helt fint - det er jo de samme forbindelsene.. Gikk på 1. forsøk. Solderless bus'n ligger i ei lita syltetøybøtte sammen med ekstra pot'er og resten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo gå, siden jeg har fire gamle pots liggende. Men nå viser det seg at jeg ikke har den gamle ledningen :P Så da må jeg uansett skaffe det. Heh, jeg som hadde håpa å få lyd i øksa i kveld... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare skrelle kabelen som kom med 60'n da ? Med mindre kabelen har affeksjonsverdi for deg selvfølgelig... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo klart, men jeg trenger uansett en til, siden jeg ikke hadde kabelen til 81en liggende likevel... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gidder ikke å switche til 81'en allikevel når du har fått inn 60'n. Bruker nesten bare den på ibanezen jeg - folk kan hate emg så masse de vil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått testet, men ser for meg at det skulle kunne gå å bruke sånne interne audiokabler til PC som kabel på EMG. Ellers er det jo bare å droppe kablene som følger med totalt, og lodde veldig forsiktig på selve pickupen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånne har jeg heller ikke, og jeg gidder ikke å ta sjansen på at det funker :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.