Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delaypedal, god lyd, funksjonalitet, tap-tempo


Konnis

Anbefalte innlegg

Tittelen.

Har egentlig planlagt å kjøpe GummiTZ's Boss DD-20, men er det en annen pedal jeg heller burde kjøpe?

Det jeg trenger er en delay med god lydkvalitet, mulighet for lange delaytider, tap-tempo, helst reverse (virker så forbanna moro) og helst presets. DD-20 dekker nok alle disse, men er lydkvaliteten god?

Har også sett litt på tc electronics Nova Repeater og T-Rex Replica. Ulempene med disse er dog at førstnevnte ikke har presets, og sistnevnte har ikke så mange funksjoner og knotter og duppeditter :D

Okei, poenget er altså: Boss DD-20. Er lyden god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du får tak i en Echo Base med p-tap (dette er en DIY-pedal) på ebay e.l Selv får jeg ikke min til å fungere, men det skal være en svært bra pedal

EDIT: Ang. replica: hva skal du med så mange knotter og duppeditter? Den gjør jo jobben fabelaktig bra, og lyden er jo pro

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen.

Har egentlig planlagt å kjøpe GummiTZ's Boss DD-20, men er det en annen pedal jeg heller burde kjøpe?

Det jeg trenger er en delay med god lydkvalitet, mulighet for lange delaytider, tap-tempo, helst reverse (virker så forbanna moro) og helst presets. DD-20 dekker nok alle disse, men er lydkvaliteten god?

Har også sett litt på tc electronics Nova Repeater og T-Rex Replica. Ulempene med disse er dog at førstnevnte ikke har presets, og sistnevnte har ikke så mange funksjoner og knotter og duppeditter :D

Okei, poenget er altså: Boss DD-20. Er lyden god?

Jeg hadde DD-20 i noen år. Låter helt kule. Kan anbefales!

Grunnen til at jeg gikk bort fra den var at det ble litt for mange funksjoner, knotter, presets og duppeditter til mitt bruk. Jeg endte opp med en maxon analogsak med tre potmetere og en av/på bryter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en timefactor, bedre blir det ikke

har ikke testet dd-20, men en jeg snakket med som oppgraderte fra den til timefactor sa at dd20 føltes som en slapp behringerboks i forhold. Det merkes visst spesielt på de siste, lave repeteringene, de låter rett og slett ikke fint.

jeg foretrekker timefactoren fremfor delayene i axe fx - ikke at de i axen låter ille, men det er uendelig mye lettere å skru seg frem til en fet lyd på timefactoren

Endret av hkh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som Replica er en kongepedal men de går jo stort sett for 2000kr...

Men hvis valget står mellom Repeater og DD-20, uavhengig av pris, kun lydkvalitet og valuta for pengene som gjelder. Hvilken bør jeg velge?

Hvis du har råd til noe «rundt 1500» så bør du vel klare å spare opp et par hundrelapper ekstra? :P

Det er jo gøy med «bells and whistles» delay en gang iblant, men man får egentlig ikke brukt det til noe nyttig med mindre man spiller i Sunn O))) eller tilsvarende ;) Jeg hadde Nova Delay, men det ble for mye knot for meg, så jeg gikk tilbake til Replica. Angrer ikke et sekund, det går grisekjapt å stille den inn og det låter KNALL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt masse bra om DD-20, og alle de andre boss-delayene for den saks skyld. Det er også en bosspedal, så du kan regne med at den varer evig. Ellers kan jeg anbefale Nova Delay, selv om den er litt dyrere. Bare husk at alle disse er digitale delayer, og de låter klart og digitalt, og ikke varmt og analogt. Ikke noe som er "best", det handler om bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den digitale klare delaylyden har en tendens til å rote til lydbildet fryktelig (for mye diskantfrekvenser som kræsjer), så jeg ELSKER Brown-knappen på T-Rex Replica :)

Nova Delay har samme mulighet med color-knotten, men da trinnløst mellom «tape», «analog» og streit digitaldelay... Veldig snasent!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.