Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Marshaller?


Tommy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vurdert disse to jeg også, er på utkikk etter en rørforsterker til hjemmebruk med ekte 60s (Hendrix) rockelyd i. Ved første øyekast ser Class 5'en ut som midt i blinken og akkurat det jeg har, og tydeligvis mange andre, lett etter. Jeg syntes også norsk pris var litt høyt etter hva jeg hadde lest den kostet i England, men jeg tenkte det ville være verdt det for å få ekte fullrørs Marshall-lyd, med mulighet for bruk av høretelefoner, på soverommet.

Det ene review'et jeg har lest om den har Class 5 gjort det meget bra. Forsterkeren levde opp til forventningene, og leverer den klassiske Marshall- lyden godt sies det.. De la likevel vekt på at forsterkeren var MEGET høylydt, men ville ikke konkret si om den spilte for høyt for hjemmebruk. Derfor fant jeg en fyr på youtube som hadde laget en demo av forsterkeren, og spurte han. Han var ikke i tvil, forsterkeren var ALTFOR høylydt til hjemmebruk, og mulighen for høretelefoner er helt ubrukelig mente han. Lyden var da altfor høy til å kunne gjengis på en bra måte i høretelefoner.

Så alt i alt var det litt nedslående for min del, drømmen om mulighet for ekte Marshall-lyd på soverommet forsvant i alle fall. Så nå har jeg nesten bestemt meg for å gå for en Vox AC4TV i stedet. Ikke Marshall-lyd, ikke mulighet for høretelefoner, men i alle fall en fullrørs forsterker lav nok til soveromms lydnivå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt i alt var det litt nedslående for min del, drømmen om mulighet for ekte Marshall-lyd på soverommet forsvant i alle fall. Så nå har jeg nesten bestemt meg for å gå for en Vox AC4TV i stedet. Ikke Marshall-lyd, ikke mulighet for høretelefoner, men i alle fall en fullrørs forsterker lav nok til soveromms lydnivå...

Hva regner du som soveromsnivå? Hvor lavt skal det være? Sånn at foreldre ikke hører det utenfor soveromsdøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva regner du som soveromsnivå? Hvor lavt skal det være? Sånn at foreldre ikke hører det utenfor soveromsdøren?

Jeg bor ikke hjemme lenger, for gammal, men det bør være lavt nok til at det ikke irriterer livet ut av naboene over, under og ved siden av. Det bør også være mulig for de andre du bor med å kunne holde en mer eller mindre normal samtale noen rom vekk. At folkene utenfor rommet ditt hører at du spiller dersom de befinner seg rett utenfor er en selvfølge (tipper de hører gitarstrengene "plinge" dersom du spiller med høretelefoner uansett).

Merk: Jeg har ikke prøvd noen av forsterkerene. Alt jeg sier er basert på hva andre har å si. Ettersom ingen her innad på forumet har gjort en test av de to (venter fortsatt Morten.. ^_^ ), baserer jeg mitt inntrykk på youtube-demoer. Men mange på youtube har peil, mange har MYE annet utstyr å sammenlikne med, så det overrasker meg om noen her på forumet skulle komme til noen andre konklusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg lurer er fordi det er veldig forskjellig hva folk kaller hjemmenivå. Min Peavey 6505+ har jeg på rundt 2,5 på volumet. Det er for høyt til at unger vil få sove i huset, men for meg så er det perfekt. Når det er for sent til å spille med det volumet så spiller jeg heller igjennom lydkort og hodetelefoner. Den class 5 bør det vel gå ann å få soveromsvolum ut av? Når den ikke er på mer enn 5w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.