Web Analytics
Jump to content

TC Electronic RebelHead/RebelStack

jansenh
 Share

Recommended Posts

Hei Bass forum.

Noen som har prøvd, evt kjøpt TC Electronics relativt nye bidrag til oss bassister?

Jeg fikk prøve dette i butikk en kveld, deretter låne-kjøpe med på 2 prøve-spillinger, og deretter var jeg hekta og kjøpte. :wub: Ett RebelHead450 og RebelStack210 + 212. Har hatt det på øving 2 ganger og opplever det på mange måter som en erstattning for min SVT-CL+810 i øvingsrom og på mindre scener. Har lenge hatt lyst på ett micro-anlegg, da en Ampeg rigg er overkill i 80% av tilfellene vi spiller. Skal forresten ha TCE'en ut live for første gang på fredag... Jeg spiller metal fast i ett band, og spiller litt blues/rock litt her og der i ny og ne. Håper å ha funnet ett anlegg som gir meg trøkk, kraft og rå rør-lyd når jeg trenger det, og samtidig er transportabelt nok til å bli med på spontane jamringer osv. Har kikket på forskjellige MarkBasser, Mesa og GK mini-forsterker, og liker dem alle :lol:

Ja, jeg har også ett SVT-410HLF som også låt utrolig bra med RebelHead forsterkern, og som definitivt blir ett alternativ i visse situasjoner. Og jeg kommer heller ikke til å selge SVT-CL/810 med det første,.. ikke før jeg er veldig sikker på hva jeg gjør

Vel vitende om att digitale mini-anlegg ikke er for alle, og ... noen synpunkter?

Henningsen, Tananger/Stavanger

• 1 month later...
Guest bugbass

Jeg har ikke prøvd TC, men har spilt på Mark Bass i tre år nå. Jeg skiftet til lettvektsutstyr av helsemessige årsaker, og er for det meste fornøyd. Lyden er det ingenting å si på, og det spiller mer enn høyt nok også. Det eneste negative, er at limiterene kicker inn ved feks litt heftig slapping på h-strengen(ekstremsport, hehe), altså litt mindre headroom i bånn enn ampen jeg hadde før.

Jeg tror at mange velger bassanlegg pga av vane og image like mye som pga lydkvalitet, fordi de ikke tar seg tid til eller har mulighet til å sjekke ut disse nye lettvekts ampene og kabinettene skikkelig live.

Jeg har også lyst til å reklamere litt for min amp, som er en Mark Bass F500. En absolutt fabelaktig amp. Den spiller fint, har det jeg trenger av muligheter, er kjapp og spiller veldig høyt til å være en 500 watter. At den bare veier 2,1 kg og går nedi lomma på gigbaggen er heller ingen ulempe :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Som BobbyBay sier, se på Finn om du finner noe i nærheten til akseptabel pris, ta med gitaren og prøv.
    • Du bør ha 10" eller 12" høyttalerelement. Det er et must for å få god lyd. Så er det om man skal ha rør eller transistor / digital forsterker - det er en smakssak. Her er et par Vox Valvetronics (modellering): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=262995185 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257890983 En rørforsterker kan får man ikke samme pene lyden på både på lavt som høyt volum, og man kan ikke spille via hodetelefoner med den. På en annen side får man en helt annen lyd, og annen respons (vanskelig å forklare.) En Bugera (rør) med mange muligheter til en grei penge: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257472591  
    • Hej! Har en Gretsch streamliner g2420t som jeg brukte en billig forsterker til som ble ødelagt. Nå vil jeg kjøpe en litt bedre en (tænker rundt 1000-3000kr.) Siden det er en hollowbody som høres fin ut akustisk, vil jeg gjerne ha en amp som kan få den til å høre flott ut elektrisk også. Har ikke mye forstand på forsterkere så kunne veldig gjerne ha bruk for råd og eksempler:)))  
    • Smått hotte virker de ihverfall. Splitter overraskende fint og tonekontrollen roter ikke ting til når man ruller tilbake. Men jeg er ikke helt forelsket i halsen. Det er noe med den chunky v-profilen kombinert med relativt flatt fingerbrett som virker litt klomsete. Eller det kan være at halsen på den HBSC550-II`en er ekstremt god match her til sammenligning
    • Hei!   Bor i Oslo og er nybegynner på slidegitar. Kjøpte ein billig gitar for formålet, med mål om å bli såpass god at eg oppgraderer gitaren etter hvert.  Har stemt den i åpen E. Har prøvd å lære meg litt selv, og kommet eit lite stykke på vei. Men om eg skal lære ordentlig og komme meg videre, så tror eg det hadde vært ein fordel og fått litt kvalifisert hjelp. Er det noen som kan slide i åpen E, eller som kjenner noen, og som kan lære bort? Og evt pris.   Takker Asgeir
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.