Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TC Electronic RebelHead/RebelStack


jansenh

Anbefalte innlegg

Hei Bass forum.

Noen som har prøvd, evt kjøpt TC Electronics relativt nye bidrag til oss bassister?

Jeg fikk prøve dette i butikk en kveld, deretter låne-kjøpe med på 2 prøve-spillinger, og deretter var jeg hekta og kjøpte. :wub: Ett RebelHead450 og RebelStack210 + 212. Har hatt det på øving 2 ganger og opplever det på mange måter som en erstattning for min SVT-CL+810 i øvingsrom og på mindre scener. Har lenge hatt lyst på ett micro-anlegg, da en Ampeg rigg er overkill i 80% av tilfellene vi spiller. Skal forresten ha TCE'en ut live for første gang på fredag... Jeg spiller metal fast i ett band, og spiller litt blues/rock litt her og der i ny og ne. Håper å ha funnet ett anlegg som gir meg trøkk, kraft og rå rør-lyd når jeg trenger det, og samtidig er transportabelt nok til å bli med på spontane jamringer osv. Har kikket på forskjellige MarkBasser, Mesa og GK mini-forsterker, og liker dem alle :lol:

Ja, jeg har også ett SVT-410HLF som også låt utrolig bra med RebelHead forsterkern, og som definitivt blir ett alternativ i visse situasjoner. Og jeg kommer heller ikke til å selge SVT-CL/810 med det første,.. ikke før jeg er veldig sikker på hva jeg gjør

Vel vitende om att digitale mini-anlegg ikke er for alle, og ... noen synpunkter?

Henningsen, Tananger/Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har ikke prøvd TC, men har spilt på Mark Bass i tre år nå. Jeg skiftet til lettvektsutstyr av helsemessige årsaker, og er for det meste fornøyd. Lyden er det ingenting å si på, og det spiller mer enn høyt nok også. Det eneste negative, er at limiterene kicker inn ved feks litt heftig slapping på h-strengen(ekstremsport, hehe), altså litt mindre headroom i bånn enn ampen jeg hadde før.

Jeg tror at mange velger bassanlegg pga av vane og image like mye som pga lydkvalitet, fordi de ikke tar seg tid til eller har mulighet til å sjekke ut disse nye lettvekts ampene og kabinettene skikkelig live.

Jeg har også lyst til å reklamere litt for min amp, som er en Mark Bass F500. En absolutt fabelaktig amp. Den spiller fint, har det jeg trenger av muligheter, er kjapp og spiller veldig høyt til å være en 500 watter. At den bare veier 2,1 kg og går nedi lomma på gigbaggen er heller ingen ulempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.