Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med masse støy ved bruk av POD xt


Sorg

Anbefalte innlegg

Jeg er koblet slik: Gitar-stemmeboks-POD-return på amp

Den støyer noe enormt på sololyd og vreng (har stompbox på begge). Har jeg ikke på noise gate støyer det noe sykt selv om jeg demper alle strengene og ikke spiller noe. Har jeg på gate er det en during som ligger der hele tida (som går rett over til feedback hvis jeg løfter fingrene fra strengene) og som blir veldig mye høyere når jeg nærmer meg ampen (uavhengig om gitarmikkene er vendt mot ampen eller ikke) mens lavere når jeg beveger meg bort. Nesten på samme måte som om en går nærme en PC, TV med en gitar.

Sjekket kabler, strømforsyning, osv alt det der og det er ikke problemet. Har aldri opplevd slik støy med PODen før og det er jo litt kjipt med tanke på at jeg skal ha gig på lørdag, hehe

Jeg kjører som nevnt POden i return på en JCM800. Noe som er litt merkelig er at kun presence virker på master og ikke mastervolum. Jeg må kjøre alt volum fra output på PODen. Dette er vel litt rart? Kan det være at det blir for høyt signal inn i ampen? Ville det ikke vært bedre om jeg kunne hatt lavere lyd inn fra POD og mere volum fra mastervolumet på ampen?

Tips mottaes med takk, men ikke tips om at jeg må bytte ut POD. Har planer om det, men det er på lengre sikt :)

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tid til å steste alt dette, men fant ut i dag at en del støy faktisk kommer fra stemmeboksen som forøvrig er en Peterson Strobostomp. F.eks hvis jeg har cleanlyd på PODen og setter på Petersonen kommer det masse støy helt til jeg skrur ned hele volumet (med volumpedalen).

Mye av feedbacken kommer altså fra dette. Noen som vet hva som er galt?

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.