Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge om elektrisk til akustisk? Halvakustisk?


Palle

Anbefalte innlegg

Yo. Børsta støv av min gamle Ibanez Gio i dag. Ganske bedrøvelig stand,men når jeg fikk olja og justert den så er det en bra øvingsgitar. Elektronikken er allerede ødelagt så jeg tok utti mikkene,og det så faktisk dritkult ut! Så da tenkte jeg at jeg kunne like så godt ta av svartlakken for å få 100% trelook. Videre så slo det meg at jeg kunne grave ut noe av treet på kroppen for å få litt mer lyd. Funker dette i praksis? Gioen er relativt brei,så jeg vil jo ihvertfall tenke meg at det blir noe mer lyd. Og er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan fjerne lakken uten å fjerne for mye tre? Og til slutt så tenkte jeg å skjære ut et JEM-håndtak. Detta blir bloharry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg kunne sikkert lett fiksa elektronikken,men det er ikke vits. Skal bare bruke den som øvingsgitar når jeg ikke er på rommet hvor gogitaren er. Pluss at gitaren så faktisk smashing ut med ledningene hengende ut,og at den midterste singelcoilen var av og til i veien. Nei,regna ikke med at det ble noe akustisk lyd,men vil det blie noe forskjell i det hele tatt? Hva er piezo-bro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.