Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp!


Musiclars

Anbefalte innlegg

Jeg spilte akkurat på min gamle røramp, med helt nye rør (el 34a) sist var det el 34, og så plutselig ble lyden litt borte skurrete og ja... og så begynte det å ryke fra baksia og hele røret var rødt! Hva skjer?

Endret av Musiclars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jo helt helt nye... :S er det noe forskjell på el 34 og el 34a? og ampen burde stå på 4 ohm når det er combo sant? kan strømforsyning ha noe å si! den ligger i en ganske så full padde!

Endret av Musiclars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan strømforsyning ha noe å si! den ligger i en ganske så full padde!

Say what? :huh:

hva mener du med at høyttaleren burde være på 4 ohm siden det er en combo? Om det er kombo eller topp har ingenting å si! Greia er jo at lasten fra høyttalerne skal matche impedansen fra forsterkeren.

Kjekt om du forteller hvilken forsterker dette er, hvor mange høyttalere den har, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt inn de gamle røra, og nå er det null lyd! :S:S:S:S:S

Dette hørtes jo noget suspekt ut.

Jeg spør igjen, hva slags forsterker, hvilke høyttalere, og hvor mange sitter det i den? Sånn du forklarer, med at du er usikker på impedansen osv, lager jeg meg noen tanker om at du har mismatcha impedansen feil vei. Er ikke nødt til å være så ille, såklart.

Hva slags impedans er det på de høyttalerne som sitter der, og har du flere valgmuligheter når du kobler dem i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så begynte det å ryke fra baksia og hele røret var rødt

Jeg tenker du må bytte motstanden på skjermgitteret. Hvis du skal gjøre det selv så vil du enkelt kjenne den igjen ved at det er en svartbrent kullbit som sitter ved det utgangsrøret som glødet rødt.

Når motstanden er byttet vil den fungere igjen med de gamle rørene dine. Hvis du setter i de nye rørene vil den slippe ut røyk igjen.

Hvis dette virker mystisk eller du er redd for å få 500 volt gjennom kroppen vil jeg anbefale å levere inn ampen til verksted. Der kan du også få den moddet til å virke med nye EL34-rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.