Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan W104


Marius94

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt på den mye og den er helt grei, men ingenting å hoppe i taket for. Det finnes bedre kjøp. Preamp-systemet er også ganske middelmådig.

Jeg vil anbefale deg å bruke nøyaktig de samme pengene på å kjøpe en Fender CD-60. Da får du ikke preamp-system, men du får en gitar som er ufattelig mye bedre å spille på. Den kommer i en pakke med tuner, opplæringsdvd, reim, ekstra strengesett og noen butikker slenger også med gratis bag.

Hvis du MÅ ha preampsystem er det vanskelig å finne noe annet i den prisklassen, og da må du jo nesten ta den, men for 1995kr finner du mye bra...

Edit:

Du kan forøvrig lese litt i denne diskusjonen, både for å se litt hvem som er enige og uenige med mine valg og hvorfor, så får du jo vurdere selv hva du synes:

http://forum.gitarnorge.no/Morgan-Gitarer-...tml#entry332512

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen er det vanskelig å finne noe bedre med pre-amp enn den Morgan gitaren!

Har hatt den selv, og var godt fornøyd. Helt ok akustisk lyd i den, og pre-ampen var bra! Igjen, ref. prisen!!

Hr. Larsen har nok noe i mot Morgan gitarer, så han anser jeg som svært lite objektiv i denne tråden! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Larsen har nok noe i mot Morgan gitarer, så han anser jeg som svært lite objektiv i denne tråden! :rolleyes:

Hr. Larsen har akkurat den samme preampen i sin Morgan Maria (som han forøvrig er greit fornøyd med og bruker til gitarelever, men den er ikke det beste i verden av den grunn) Preampen er ikke godt isolert mot støy og gir en lav høyfrekvent lyd (15700hz, en annen gitar med samme sak har en slik lyd på 14900hz, vet ikke om det er konsekvent på alle, eller kun produksjonsfeil på de jeg har vært borti (kom med samme varelevering, så antageligvis fra samme produksjons"batch" og kan derfor være en isolert hendelse.) Lyden fra preampen er ganske bright, og såpass kunstig - helt standard lavkostnads piezopickup - at jeg ikke ser for meg noe godt bruksområde for den)

Som Hr. Larsen også skriver så får du ikke stort annet i den prisklassen med preamp, og den er et ok valg. ;)

Poenget mitt var vel mer at til den prisen er man tjent med å ikke gå for en gitar med preamp, for når preampen har like store produksjonskostnader som resten av gitaren så blir det gjort en god del kompromiss i konstruksjonen. Forøvrig linket jeg til diskusjonstråden der objektiviteten min blir tatt opp og diskutert, og jeg hadde blitt veldig glad for konkrete eksempler som påviser at mine tips er basert på noe annet enn ren objektivitet knyttet til verdi for pengene. :D

Men det er jo et diskusjonsforum for at vi skal diskutere, så bare kjør på. Jeg tenkte det var på tide at godeste Marius fikk ihvertfall et svar i tråden han startet, og ingen andre så ut til å ta initiativ. :)

Edit: Litt skrivefeil

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan muligens sjekke finn.no eller lignende for brukte gitarer :) Da får du mye mer for pengene enn om du kjøper ny gitar ;)

Da jeg kjøpte akustisk gitar selv, insisterte jeg på at jeg måtte ha pickup (vet ikke hvorfor), men har aldri hatt bruk for det :P Så dropp det om du ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tonnevis av dem. Vil anbefale deg å prøvespille før du kjøper, så vet du hva du går for. Høyest opp på lista over gitarer jeg ville anbefalt deg å prøvespille (i den rekkefølgen) er:

1 Fender CD-60 - 1695,- veil

2 Walden D350 (fås i trefarge og sort), 1995,- veil

3 Cort AD-870 -2095,- (fås i trefarget, sort eller sunburst og rød(?) - litt anonym lyd, men god kvalitet og mulig at du liker den godt. Det varier litt fra person til person.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.