Web Analytics
Jump to content

Ekte eller fake Gibson SG'er?

hkurt
 Share

Recommended Posts

Jeg tok kontakt med han og forklarte for han at dette er fake, og at det å selge disse gitarene til den prisen er svindel.

Han svarte med at jeg gjerne skulle sende mail om jeg ville kjøpe, men at jeg ikke skulle bry meg hvis jeg ikke skulle det.

Han kalte meg også useriøst :lol:

Jeg tok kontakt med han og forklarte for han at dette er fake, og at det å selge disse gitarene til den prisen er svindel.

Han svarte med at jeg gjerne skulle sende mail om jeg ville kjøpe, men at jeg ikke skulle bry meg hvis jeg ikke skulle det.

Han kalte meg også useriøst :lol:

Haha, går det an?

Fy for en bedrager!!!

Sålangt jeg har skjønt serienummerene til Gibson, er den hvite laget den 909de dagen i 52. :) Datoen stemmer da hvertfall! :D

www.guitardaterproject.org kjenner ikke igjen serienr. på den gitt.....

Serienummeret på den første og den siste viser at gitarene skal være laget i 2003, på den i midten klarer ikke guitar dater å finne noe. Gibson på trussrod-coveret har jeg ikke sett før, og finner heller ingen sger på gibson-siden som har det. Det er vel vanligvis modellbetegnelse som står der?

Den type tremolo som er på den siste, machter ikke noen av de sgene som står på gibsonsidene...

Serienummeret på den første og den siste viser at gitarene skal være laget i 2003, på den i midten klarer ikke guitar dater å finne noe. Gibson på trussrod-coveret har jeg ikke sett før, og finner heller ingen sger på gibson-siden som har det. Det er vel vanligvis modellbetegnelse som står der?

Den type tremolo som er på den siste, machter ikke noen av de sgene som står på gibsonsidene...

At det står Gibson er en ting, men at det står opp ned....

SG med Bigsby-tremolo er slett ikke uvanlig, men den er nok fake den også her.

Edited by Audun

www.guitardaterproject.org kjenner ikke igjen serienr. på den gitt.....

Vel, de nyere (post-1974?) serienummerene er YDDDYPPP, som gir 59092639 den 909 dagen i 52. Det gjelder vel med mindre det er en spesiell gitar (custom e.l.) tror jeg! :D

EDIT: Aner ikke hva PPP står for, tho! :mellow:

EDIT2: http://www.gibson.com/en-us/Support/SerialNumberSearch/

Edited by lille-hl