Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekte eller fake Gibson SG'er?


hkurt

Anbefalte innlegg

Jeg tok kontakt med han og forklarte for han at dette er fake, og at det å selge disse gitarene til den prisen er svindel.

Han svarte med at jeg gjerne skulle sende mail om jeg ville kjøpe, men at jeg ikke skulle bry meg hvis jeg ikke skulle det.

Han kalte meg også useriøst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok kontakt med han og forklarte for han at dette er fake, og at det å selge disse gitarene til den prisen er svindel.

Han svarte med at jeg gjerne skulle sende mail om jeg ville kjøpe, men at jeg ikke skulle bry meg hvis jeg ikke skulle det.

Han kalte meg også useriøst :lol:

Haha, går det an?

Fy for en bedrager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serienummeret på den første og den siste viser at gitarene skal være laget i 2003, på den i midten klarer ikke guitar dater å finne noe. Gibson på trussrod-coveret har jeg ikke sett før, og finner heller ingen sger på gibson-siden som har det. Det er vel vanligvis modellbetegnelse som står der?

Den type tremolo som er på den siste, machter ikke noen av de sgene som står på gibsonsidene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serienummeret på den første og den siste viser at gitarene skal være laget i 2003, på den i midten klarer ikke guitar dater å finne noe. Gibson på trussrod-coveret har jeg ikke sett før, og finner heller ingen sger på gibson-siden som har det. Det er vel vanligvis modellbetegnelse som står der?

Den type tremolo som er på den siste, machter ikke noen av de sgene som står på gibsonsidene...

At det står Gibson er en ting, men at det står opp ned....

SG med Bigsby-tremolo er slett ikke uvanlig, men den er nok fake den også her.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.guitardaterproject.org kjenner ikke igjen serienr. på den gitt.....

Vel, de nyere (post-1974?) serienummerene er YDDDYPPP, som gir 59092639 den 909 dagen i 52. Det gjelder vel med mindre det er en spesiell gitar (custom e.l.) tror jeg! :D

EDIT: Aner ikke hva PPP står for, tho! :mellow:

EDIT2: http://www.gibson.com/en-us/Support/SerialNumberSearch/

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.