Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sansamp PSA 1.1


Anbefalte innlegg

Er det noe jeg har hatt for mye av er det gitarforsterkere. Om jeg skulle sette meg ned å ramse opp alle hadde lista blitt ganske lang (ok - det finnes nok mange her inne som overgår meg, men det er en annen sak). Jeg har hatt transistor, rør og digitalforsterkere, combo, rack og stack. Men når jeg tok med Sansampen på øving etter ferien i går så fikk jeg ståpels. Uten noe tweaking, allerede på et av presetene var LYDEN der. Jeg testa flere lyder - clean til mega high gain, og allt mellom. Denne har hele spektret og alt låt GRISEBRA ut!!! Jeg skrudde ned på volumet på gitaren og ampen reagerte akkurat slik de skal. Og i tillegg er dette den perfekte kombinasjonen av allsidig og enkel å bruke. Ingen skjulte presets - alt er tilgjengelig i front med vanlige skruknotter som på en trad amp, samtidig som den har 128 presets tilgjengelig og midi-kontrolerbar. Desuten er den 100% analog - ikke noen digital simulering her. Jeg syntes faktisk at Digitech GSP1101 jeg hadde veldig bra, men Sansampen knuser den (og det aller meste av andre ting jeg har hørt). Hele annlegget mitt fikk en bunn og en tilstedeværelse i lydbildet som jeg ikke har opplevd før. Desuten var det veldig lite støy, selv med masse gain.

psa1_1_image.jpg

Ok - en liten del av forklaringen kan kanskje være at dette samtidig var første øving med min nye Majones Regius Pro, med et Bare Knuckle Miracle Man sett. Resultatet gjør i alle fall at jeg er mer fornøyd med utstyret mitt en jeg kan huske å ha vært før.

Og til info bruker jeg et Marshall Valvastate 8008 2x80w transistor sluttrinn. Jeg foretok seriøs A/B testing av dette mot et Marshall 2x100w rørsluttrinn - og jeg synes helt ærlig at Valvestaten låt mye bedre.

Jeg har også ett 4x12 kabinett fra Behringer.... Har hatt planer om å skifte ut dette til noe mer seriøst. Men med den lyden jeg har nå så skal jeg i alle fall seriøst A/B teste for å se om det kan bli særlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansampen er veldig fin, jeg liker den bedre til bass enn gitar dog.

Grunnen til at Valvestate sluttrinnet låt bedre var nok at Marshall rørsluttrinnet må åpnes

opp skikkelig(les ubrukelig høyt) for å være på sitt beste :)

Vi spiller alt for høyt på øving. Begge ampene var skrudd rundt 7-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiller alt for høyt på øving. Begge ampene var skrudd rundt 7-8.

Det må jeg si :lol:

Da er du kanskje tilogmed forbi sweetspotten til rørsluttrinnet haha!

Ligger en brukt PSA 1.1 på musikkweb nå hvis noen er på jakt etter en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.