Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose problemer


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Hei.

Min tynne E Streng røyk akkurat nå på min Ibanez RGR 420ex med Edge III tremolo. Jeg hørte et liten ulyd fra tremoloen da den røyk(Spilte unplugged). Hva skal jeg gjøre?

Klippe av alle strengene slik at floyd rose ikke for skjev belastning?

Setter stor pris på raske svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn for bekymring. Skjev belastning går veldig greit! Når en streng ryker, bytter jeg for min del like greit alle... Men om du vil, kan du kjøpe kun e-strengen, og sette på den ny :)

Takker for svar.

Jeg kommer til å kjøpe nye uansett. Bør jeg da klippe alle strengene for helt sikkerthets skyld. Noe som er sikkert er at gitaren er ustemt som bare det etter strengen røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg kommer til å kjøpe nye uansett. Bør jeg da klippe alle strengene for helt sikkerthets skyld. Noe som er sikkert er at gitaren er ustemt som bare det etter strengen røyk.

Opp til deg om du vil ta av alle strengene samtidig, og sette på nye, eller om du vil ta en og en streng. Hvis du er nybegynner på floyd, vil jeg anbefale å ta en og en streng. Gjør at det blir enklere å få den stemt igjen, samt at ting generelt går enklere. Tar du av alle strengene, er det best å ha noe som blokker for floyden, slik at den ikke forsvinner ned i utfresingen. Samt at du kommer til å erfare at det er litt slitsomt å stemme opp igjen de første gangene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å skifte til samme strenge merke OG tykkelse. Det at floyden blir ustemt er bare en naturlig reaksjon på hvordan systemet fungerer. Det flyter og ligger vannrett pga at det er likt drag fra strengene og fjærene på baksiden av gitaren. Fjerner du en streng vil fjærene ha mer kraft og dra de andre strengene ustemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min tynne E Streng røyk akkurat nå på min Ibanez RGR 420ex med Edge III tremolo. Jeg hørte et liten ulyd fra tremoloen da den røyk(Spilte unplugged). Hva skal jeg gjøre?

Klippe av alle strengene slik at floyd rose ikke for skjev belastning?

Setter stor pris på raske svar.

Hver gang jeg skifter strenger, demonterer jeg hele stolen, smører vaselin på stolpene og egget på stolen. Fant ut at den gikk lettere tilbake til tune igjen, og i tillegg blir det mindre slitasje på egget. Jeg har nettopp fått en Tom anderson gitar fra Amerika, og i gitarkassene lå det en sak som heter Esp arming Adjuser, det er en innretning for å få gitaren til å holde stemmingen enda bedre. Jeg har hatt Floyd Rose på mine gitarer sin på midten av 80 årene, den første en stratocaster, montert av Workshop. Jeg har aldri hørt om den esp saken, det finnes faktisk andre anordninger også. skal montere min etter at jeg er ferdig med ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.