Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaler: Noise-supressor og andre effekter


scarcarous

Anbefalte innlegg

Som sakt så skal jeg til USA og tenkte jeg skulle gå litt bananas i pedalavdelingen.

Jeg lurte på om noen kan anbefale noen pedaler, det jeg tenker jeg skal kjøpe:

- Noise-supressor

- Harmonizer* (Sånn pedal som går fra en eller to oktaver under til en eller to oktaver over, men selvfølgelig med alt annet inne i der, håper dere skjønner hva jeg mener ^_^ )

- Phaser*

- Flanger*

- Tuner

- Wah-wah

*Disse er ikke noe jeg MÅ ha ...

Mvh. Ossy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sakt så skal jeg til USA og tenkte jeg skulle gå litt bananas i pedalavdelingen.

Jeg lurte på om noen kan anbefale noen pedaler, det jeg tenker jeg skal kjøpe:

- Noise-supressor

- Harmonizer* (Sånn pedal som går fra en eller to oktaver under til en eller to oktaver over, men selvfølgelig med alt annet inne i der, håper dere skjønner hva jeg mener ^_^ )

- Phaser*

- Flanger*

- Tuner

- Wah-wah

*Disse er ikke noe jeg MÅ ha ...

Mvh. Ossy

ISP Decimator

korg pitchblack

Digitech Whammy WH1

Boss bf3 (Oi, en slik selger jeg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen grunner til at du anbefaler disse effektene?

Jeg har sett på de ISP Decimator greiene og de virker veldig bra.

Skal prøve noen pedaler på Mandag eller Tirsdag, så da spør jeg litt der også, men hadde jo vært kult å vite litt om de forskjellige valgene jeg har.

Hadde hjulpet å vite om noen bra Harmonizere også.

Mvh. Ossy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen grunner til at du anbefaler disse effektene?

Jeg har sett på de ISP Decimator greiene og de virker veldig bra.

Skal prøve noen pedaler på Mandag eller Tirsdag, så da spør jeg litt der også, men hadde jo vært kult å vite litt om de forskjellige valgene jeg har.

Hadde hjulpet å vite om noen bra Harmonizere også.

Mvh. Ossy

Whammyen er oktav opp og ned. Andre alternativer er ehx pog evt. micro pog som også tracker svært bra. ISP er som jeg har skjønt markedsledende på slike ting. Mener uansett at slikt egentlig ikke skal være nødvendig, men det er meg da.

Flangeren gjør det den skal og låter fint. Det finnes sikkert bedre flangere der ute uten at jeg har testet mange.

Tuneren er billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en harmoniser må du kunne bruke den. Du kan stille den in til å spille i terskobling med deg - da vil den ligge en ters over det du spiller - og velger stor eller liten i forhold til hvilken skala du er i. Hvis du ikke kan stille inn hvilken skala du skal ha den inn og sånt er det bortkasta. Hvis du stort sett vet hva du skal spille i er det et artig leketøy som noen ganger låter fett (brukte det i 16takter på turnéen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelars: Intervaller og skalaer er bare barnemat, men nå vet ikke jeg mye om sånne Harmonizer pedaler. Er det sånn at du får f.eks. en oktav eller kvint over eller under de tonene man egentlig spiller også høres det ut som to gitar spiller det? (Det kan være det er snakk om en annen type pedal her, det er derfor jeg spør vettu)

Grohl: Jeg bruker en Overdrive pedal med boost på en Marshall 1959rr og den har ganske mye overdrive fra før av og når jeg da setter inn wah og distortion blir det litt ekstra mye noise i bakgrunnen.

Ikke så mye at det plager meg egentlig, men jeg syntes det er greit å ha. Jeg skal jo prøve litt først å sjekke om det er noe vits å ha.

Jeg vet ikke om jeg går offtopic her, men jeg lurte på hva er det en Equalizer gjør. Jeg har skjønt at Tom Morello bruker den til å skru volumet opp til 11, men hva bruker man den vanligvis til.

Takk for at dere hjelper en pedalnoob som meg :lol:

Mvh. Ossy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.