Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals til gitarprosjektet mitt - Fender Strat 57


bonsaxen

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endte du opp med det såkalte Gilmour-settet (SA)? Tenker dette på den strat'en jeg bygger og kunne tenke meg å høre hva du synes

Jepp, det ble EMG DG20. Nå har jeg ikke fått vrengt opp lyden, da jeg har samboer og spedbarn i hus, men utifra det jeg har spilt til nå så er det en utrolig fin, fyldig lyd. Cleanlyden er iallefall fantastisk, og man kan få helt andre lydbilder ved bruk av presence kontrollen og guitar expanderen.

Presence controllen skal være som en slags humbuckerknott. Man får selvfølgelig ikke den samme humbuckerlyden som en ekte humbucker, men lyden får en helt annen dimensjon og tyngde med denne i bruk.

Har bare hatt gitaren i bruk i 1 og en halv dag, så det er begrenset hvor mye jeg har eksperimentert, men hittil veldig godt fornøyd med pickupsene :) Det første som slo meg var iallefall den nydelige cleanlyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja høres bra ut. Tenker jeg går for et slik, men jeg skal ha hvite pickups og hvitt plekterbrett tipper jeg. Får se. Looken på gitaren din vokser på meg

Hvilken farge er det på straten du bygger da?

Egentlig synes jeg det er litt merkelig at DG20 selges med pearloid plekterbrett, da Gilmour selv har hvitt. Skulle i det minste ha vært valgfritt. Menmen, til den rødfargen, så passet det iallefall kjempefint, så sånn sett så slapp jeg billig unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble seriøst fin ja :).

Tusen takk for det :) Utrolig fornøyd med utfallet!

Må si jeg "elsker" utseende på de EMG pickupene.

Men er vel kanskje alle årene man har sett på Gilmour når han har brukt de som gjør det, hehe :)

Men syns ihvertfall kombinasjon Rød/hvit er nydelig.

Ja, jeg har heller ikke noe i mot EMG pickups, og synes de gjør seg utrolig godt på gitaren. Og siden jeg skulle lage meg en egen signaturgitar til Gilmour, så var det iallefall ingen tvil.

Fantastisk syn å se Gilmour spille i Gdansk med den skinnede røde strat'en :) Og nå kan jeg skryte av å ha så og si den samme gitaren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) Utrolig fornøyd med utfallet!

Ja, jeg har heller ikke noe i mot EMG pickups, og synes de gjør seg utrolig godt på gitaren. Og siden jeg skulle lage meg en egen signaturgitar til Gilmour, så var det iallefall ingen tvil.

Fantastisk syn å se Gilmour spille i Gdansk med den skinnede røde strat'en :) Og nå kan jeg skryte av å ha så og si den samme gitaren :D

hehe ja veldig enig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.