Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals til gitarprosjektet mitt - Fender Strat 57


bonsaxen

Anbefalte innlegg

Dette stemmer ikke. Ènlags plekterbrett har ( i de aller fleste tilfeller) 8 skruer. Trelags plekterbrett har 11

EDIT: Du har jo teknisk sett ikke skrevet noe feil, men ny/gammel er feil betegnelse :P

Du har rett. Skal ikke kritisere det. Flisespikkeri? - jess. Kroppen til trådstarter har høl til 8 skruers brett, derav generalisering. beklager (neida) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den halsen er overnaturlig fet å spille på. Fikk ferskis-sår på fingrene etter den straten kom i hus! :) Nå er det bare deilig! Når det kommer til pickups høres de ganske like ut alle sammen, det handler om å finne den som har mest av akkurat det du digger i gitarlyden. Lykke til!

Gleder meg :lol:

Det ble enkelt med pickups. Surfet litt på Ebay, og fant splitter nye EMG DG20 til $200! Til og med med moms inkludert, så vil totalen utgjøre bare litt over halvparten av norsk pris (så de på Sound1 til 3200 kr). I min bok er dette et kupp :rolleyes:

Det eneste som irriterer meg med de, er at de er utstyrt med batteri..Dessuten må jeg vel flytte de over på et 8-hulls plekterbrett, evt. bore nye hull :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg :lol:

Det ble enkelt med pickups. Surfet litt på Ebay, og fant splitter nye EMG DG20 til $200! Til og med med moms inkludert, så vil totalen utgjøre bare litt over halvparten av norsk pris (så de på Sound1 til 3200 kr). I min bok er dette et kupp :rolleyes:

Det eneste som irriterer meg med de, er at de er utstyrt med batteri..Dessuten må jeg vel flytte de over på et 8-hulls plekterbrett, evt. bore nye hull :blink:

Hvordan regner du at moms er inkludert? Om du må betale selger $228 (inkl. frakt) - så må du betale 25% mva i Norge av denne summen, og fortollingsgebyr i tillegg. Fremdeles billigere en å kjøpe nytt her til lands dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner du at moms er inkludert? Om du må betale selger $228 (inkl. frakt) - så må du betale 25% mva i Norge av denne summen, og fortollingsgebyr i tillegg. Fremdeles billigere en å kjøpe nytt her til lands dog :)

Beklager, uttalte meg litt uklart. Regnet selv ut momsen av de $228 ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nice samme gitar som meg da :rolleyes:

Kjøpte meg en 2007 Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster i desember 2007.

Kjøpte også samtidig EMG DG20 Pickup sett.

Så tok jeg å byttet om pickupene på plekterbrettet (siden gilmour ikke bruker slik plekterbrett som fulgte med på DG20 settet)

Slik at jeg satt EMG pickupene over på det originale som fulgte med gitaren. som er 1-Ply White 8 hulls (samme som Gilmour bruker)

Med tiden skal jeg kanskje bytte ut halsen til samme som Gilmour har, men pr.idag så er denne gitaren kun til pynt sammen

med min 2008 Fender Custom Shop David Gilmour Stratocaster - Relic (the black strat)

Endret av norwaypf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice samme gitar som meg da :rolleyes:

Kjøpte meg en 2007 Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster i desember 2007.

Kjøpte også samtidig EMG DG20 Pickup sett.

Så tok jeg å byttet om pickupene på plekterbrettet (siden gilmour ikke bruker slik plekterbrett som fulgte med på DG20 settet)

Slik at jeg satt EMG pickupene over på det originale som fulgte med gitaren. som er 1-Ply White 8 hulls (samme som Gilmour bruker)

Med tiden skal jeg kanskje bytte ut halsen til samme som Gilmour har, men pr.idag så er denne gitaren kun til pynt sammen

med min 2008 Fender Custom Shop David Gilmour Stratocaster - Relic (the black strat)

Hehe, det virker som du er ennå større Gilmourfan enn det jeg er :) Brukte 11hullsbrettet jeg da, borret hull til de ekstra hullene...(skal ikke selge gitaren uansett) ..Med unntak av et hull, der jeg ikke får inn skruen pga at der helt på kanten av hulrommet, så der må jeg finne på noe lurt...Kommer bilder av gitaren etterhvert :) Jeg har nå satt den opp slik at strengehøyde, intonasjon og hals er korrekt og slik som jeg liker det. Fantastisk gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig gitar ja, ingen tvil om det :)

Og gratulerer så mye med ny gitar :)

Takk for det :)

Gratulerer så mye med fin gitar. Synes det passet bra med et litt "jålete" plekterbrett på den. ( Og så kamuflerer det EMG-ene litt) :)

Hehe, takk. Var smått skeptisk til pearloid plekterbrett selv, men synes det stod til fargen, så ble positivt overrasket. Utseendet på EMGene kan alltids diskuteres, men at det er steikandes bra lyd i de, det er det ingen tvil om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.