Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mahogny vs. Basswood


scurra

Anbefalte innlegg

Hrmmm.....

Har en gammel, nedslitt aria som er mer modifisert en det den har godt av. En god, gammel venn, men bør vel kasseres nå.

Ser på ny gitar, men vil kansje beholde PU'ne fra ariaen. Det sitter en DiMarzio FRED ved stolen.

Den gamle er av basswood og ny-gitaren er mahogny.

Noen som har erfaring med denne PU'n satt inn i en mahogny kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmmm.....

Har en gammel, nedslitt aria som er mer modifisert en det den har godt av. En god, gammel venn, men bør vel kasseres nå.

Ser på ny gitar, men vil kansje beholde PU'ne fra ariaen. Det sitter en DiMarzio FRED ved stolen.

Den gamle er av basswood og ny-gitaren er mahogny.

Noen som har erfaring med denne PU'n satt inn i en mahogny kropp?

Det funker nok fjell. Min erfaring er at de fleste pickuper som funker bra i mahogny funker like fint i basswood. Jeg tar den gamle arian hvis du skal kaste den, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper med at det vil fungere bra, men du kan ikke regne med at den vil låte helt likt.

Mahogny er vel om jeg ikke tar helt feil, et litt mykere treverk, så du må regne med at responsen etc vil forandres litt. Vil nok låte skikkelig fett uansett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mucho Taco til dere begge :)

Til Syndromet

Mht å overta den gamle aria'n..... Det er nok litt inni framtiden, men er notert.

Som sagt, den er modda nærmest i hjel. Har laget plass til en humbucker ved halsen,

hugd ut et høl under floyd'n for å kunne nappe den bakover + gravd litt inni-under-bak av samme grunn.

All lakk er fjernet og hele instrumentet er satt inn med voks.

post-4682-1247480707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.