Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat - refretting eller ny hals?


Aphelion

Anbefalte innlegg

Har en Japse-Strat fra 94 som jeg ser for meg at jeg kunne tenke meg nye og større bånd på etterhvert. Hva lønner seg - ny hals eller refretting? Sånn den er nå så er headstocken litt kjip, det er KUN Fender logo på den og ikke noe mer :/ Leste i en annen tråd her at Mighty Mite-halsene er sertifisert for Fender-logo - hva vil dette si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Japse-Strat fra 94 som jeg ser for meg at jeg kunne tenke meg nye og større bånd på etterhvert. Hva lønner seg - ny hals eller refretting? Sånn den er nå så er headstocken litt kjip, det er KUN Fender logo på den og ikke noe mer :/ Leste i en annen tråd her at Mighty Mite-halsene er sertifisert for Fender-logo - hva vil dette si?

Har lite greie på det, men Mighty Mite skal vist ikkje vere av særleg god kvalitet. Halsen eg kjøpte til DIY-tele`n min hadde i alle fall forferdeleg ujamne band...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Warmoth da? Og, hvordan er det med dette logo-styret? Vil nødig ha en headstock uten noe som helst på...det er en Fender, den skal ikke se hjemmemekk ut :rolleyes:

Får man ikke kjøpt Fender decaler i hytt og pine?

Tror dem kommer med kun fender logo.. ikke "stratocaster" etc.. kansje det er det som er gjort fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at sertifisering vil si at Fender finner kvaliteten god nok til at de kan erstatte en normal Fenderhals. Jeg har god erfaring med Warmoth, blir samme greia. Koster fra US$235 for en ferdig hals, avhenger av hva du vil ha. Har aldri prøvd en gitar med MM hals, så kjenner lite til forskjellene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler :P

Så scalloperer du en av dem. ;)

1++++

Jeg har nettopp scallopert en "fender" hals, og det var både enkelt å gjøre og resultatet ble bra.

"Alle" burde ha en scallopert hals i huset, utrolig morsomt å spille på.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom målet er at det skal stå Fender på hodet er vel ikke kvalitet det som teller mest uansett, og en tacohals burde holde lenge. ;)

Enig, dessuten er det vel ikkje sjølvsagt at kvaliteten er dårleg sjølv om det er en MIM-hals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må regne med at en ny hals vil ha behov for en overhaling, så prisen vil totalt sett bli høyere enn den vanlige omregningen. Dersom du kjenner folk som kan gjøre slikt er det jo greit. Hos profesjonelle koster det fort noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.