Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lage eller kjøpe pedalbrett


AndersA

Anbefalte innlegg

har sett litt på pedalbrett og vet ikke helt om jeg skal kjøpe et færdig brett med strømforsyning som disse:

Behringer

Boss

Jeg har veldig lite peiling på strømforsyning osv. men har en liten anelse om at disse strømforsyningee som følger med ikke er så veldig bra? pluss at bossbrette kanskje blir litt lite ettersom jeg tenker å ha wha og volumpedal + 4-5 andre pedaler, og kanskje flere etter vert.

Har også tenkt på å kjøpe en helt ok strømforsyning, og snekkere brettet selv.. Det som er problemet her er at det blir vanskelig å ta med seg brettet rundt om kring, i motsetning til boss og behringer sine brett som ser ganske tynne og lette å frakte på..

noen som har erfaring med boss og behringer sine brett, eller vet av noe annet lignende? Eller eventuelt en ok strømforsyning til rundt 1000-lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så skeptisk til kvaliteten på strømforsyninga?

Ser ikke helt for meg at det blir ett problem. Med mindre du er Eric Johnson og hører forskjell i gitarlyden avhengig av hvilke batterier du bruker :)

Endret av HrBeLE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Clas ohlson og kjøpte meg 4 gummiføtter, 2 plasthåndtak og en liten verktøykoffert. Så tok jeg en kryssfinerplate, fikk tak i patchekabler og borrelåsbånd på ebay i usa, samt en kraftig adapter. Med en svart flerstikks-skjøteledning hadde jeg plutselig mitt eget effektbrett.

Jeg har for mange pedaler nå, så jeg burde enten laget meg ett til (slik at jeg kunne kjørt de i "seksjoner" og ta med de seksjonene jeg trenger til enhver tid), ellers må jeg kjøpe meg ett eller annet.... :)

Sjekk ihvertfall ut at ikke det brettet du ender opp med bare tar en fasong og størrelse på pedaler! Det er mange ulike "formfaktorer" etterhvert. Skal du ha noe som ikke er Boss eller Behringer, vil du fort merke at en boks ikke nødvendigvis bare er en boks lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper Behringer-brettet, sjekk ut at det tar andre fasonger enn Behringer sine pedaler. dersom du skal fylle på med f.eks. EHX (Electro-harmonix) så er deres bokser i alle mulige fasonger...

Pedaltrain er et pedalbrett som egner seg godt, da det ikke er formpresset til å holde akkurat en bestemt type pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper Behringer-brettet, sjekk ut at det tar andre fasonger enn Behringer sine pedaler. dersom du skal fylle på med f.eks. EHX (Electro-harmonix) så er deres bokser i alle mulige fasonger...

Pedaltrain er et pedalbrett som egner seg godt, da det ikke er formpresset til å holde akkurat en bestemt type pedaler.

Skumgummien i brettet kan jo lett tilpasses andre pedaler.

Forøvrig så er Berhinger og Boss brettet forholdsvis likt, men mer plass i berhinger brettet. Hadde ett sånn boss brett selv en stund, men det hadde en tendens til å skli litt når jeg trokka på pedalene siden det ikke var 100% flatt. Har gått over til Pedaltrain med en Fueltank strømforyning og er mer fornøyd med dagens oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Clas ohlson og kjøpte meg 4 gummiføtter, 2 plasthåndtak og en liten verktøykoffert. Så tok jeg en kryssfinerplate, fikk tak i patchekabler og borrelåsbånd på ebay i usa, samt en kraftig adapter. Med en svart flerstikks-skjøteledning hadde jeg plutselig mitt eget effektbrett.

Jeg har for mange pedaler nå, så jeg burde enten laget meg ett til (slik at jeg kunne kjørt de i "seksjoner" og ta med de seksjonene jeg trenger til enhver tid), ellers må jeg kjøpe meg ett eller annet.... :)

Sjekk ihvertfall ut at ikke det brettet du ender opp med bare tar en fasong og størrelse på pedaler! Det er mange ulike "formfaktorer" etterhvert. Skal du ha noe som ikke er Boss eller Behringer, vil du fort merke at en boks ikke nødvendigvis bare er en boks lenger. :)

Du har ikke noe imot å legge ut bildet av dette? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke! :)

Men jeg må få tatt bildene først. Skal prøve å få gjort det ikveld!

Jeg har plass til 6 pedaler der, en EHX MicroPog, en Danelectro Cool Cat chorus av den gamle store typen, en Marshall Guv'nor vreng, en Ibanez delay-pedal, en EBS Dynaverb og en Roland RC-2. Utenom har jeg en Lehle switche-pedal, og Morley volum og basswah pedaler. Så jeg har vel sprengt kapasiteten på brettet mitt dessverre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.