Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan noen hjelpe meg å mixe dette?


Anbefalte innlegg

Hej, jag tror nog att enotodden menade att du skulle mixa ner vart spår för sig. Det är helt omöjligt att mixa en mp3:a (jo, det går att mastra den, men det är inte det samma). Om du mixar ner baskaggen för sig, skarptrumman för sig, gitarren för sig och så vidare så är det kanske någon som kan hjälpa dig.

Annars är några tips att:

* Minska på gainen och dubba hellre gitarrerna. Panorera en gitarr till höger och en gitarr till vänster.

* Skär bort (med eq) de lägsta basfrekvenserna på alla spår där de inte behövs.

Dessutom så bidrar baskaggen till att "hålla ihop" mixen och den är väldigt låg på din inspelning. Inget tryck liksom om du förstår vad jag menar. Har du förresten spelat in någon basgitarr eller är det bara jag som inte hör den?

Hur har du gjort när du har spelat in? Vilken utrustning har du använt? Alltid morsomt att höra hur folk gör :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må ha vært spor for seg og når du eksporterer til omf får jeg opp plasseringene til spora hos meg(sonar 8). GJør du det skal jeg se på saken.. Evnt. kan du sende det på mail til post@dangerousmood.com. Ser på det som en litt morsom utfordring å få no greie på den mixen der.. er ikke no super-produsent jeg altså, men tror jeg skulle klart å løfte den et par hakk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag tror nog att enotodden menade att du skulle mixa ner vart spår för sig. Det är helt omöjligt att mixa en mp3:a (jo, det går att mastra den, men det är inte det samma). Om du mixar ner baskaggen för sig, skarptrumman för sig, gitarren för sig och så vidare så är det kanske någon som kan hjälpa dig.

Annars är några tips att:

* Minska på gainen och dubba hellre gitarrerna. Panorera en gitarr till höger och en gitarr till vänster.

* Skär bort (med eq) de lägsta basfrekvenserna på alla spår där de inte behövs.

Dessutom så bidrar baskaggen till att "hålla ihop" mixen och den är väldigt låg på din inspelning. Inget tryck liksom om du förstår vad jag menar. Har du förresten spelat in någon basgitarr eller är det bara jag som inte hör den?

Hur har du gjort när du har spelat in? Vilken utrustning har du använt? Alltid morsomt att höra hur folk gör :) .

Takk for svar!

Ok, jeg forstår. Men hva betyr å dubbe gitaren?

Brukte Triology som Bass VST, men resultatet er ganske dritt som du hører. Jeg burde nok heve volumet på den ihvertfall!

Veldig vanskelig å spille bass med keyboard, da jeg ikke kan spille keyboard, og ikke klarer å programmere det...

Som utstyr bruker jeg Marshall ampen min->lydkort, og Sonar.

Har også et M-audio Axiom 49 keyboard.

Eno; Takk for initiativ!! Skal se å få lagt ut alle omf filene straks.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen. Testa att höja basen litt så får vi höra hur det låter eller kanske någon annan (här på forumet) kan spela in bas åt dig? Om du vill alltså :) .

Dubba i detta tillfället är att du spelar in kompgitarrspåren 2 gånger exakt likadant, sen panorerar du ut de till olika sidor (högtalare) i mixen. Med andra ord så hör du bara den ena gitarren i den vänstra hörluren/högtalaren och den andra gitarren i den högra hörluren. Detta gör att gitarren låter "tjockare" och "större".

När du använde Marshallen, mickade du upp kabinettet eller använde du nån type line out?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen. Testa att höja basen litt så får vi höra hur det låter eller kanske någon annan (här på forumet) kan spela in bas åt dig? Om du vill alltså :) .

Dubba i detta tillfället är att du spelar in kompgitarrspåren 2 gånger exakt likadant, sen panorerar du ut de till olika sidor (högtalare) i mixen. Med andra ord så hör du bara den ena gitarren i den vänstra hörluren/högtalaren och den andra gitarren i den högra hörluren. Detta gör att gitarren låter "tjockare" och "större".

När du använde Marshallen, mickade du upp kabinettet eller använde du nån type line out?

Line out, ja. Ok, men om jeg pannerer rytme1 og rytme2 til hver sin side, skal da lead stå på 0? Ikke minst, hvor mye skal jeg pannere rytmen? 50?

Ja, jeg vil gjerne at noen skal spille bass for meg!!

http://rapidshare.com/files/250079581/Media.rar her er OMF filene for rytme, lead og trommer. Bassen var så ræva at jeg ikke gadd inkludere :P

Edit; Dubbinga... Kan jeg bare kopiere det eksisterende over til et annet spor, eller er effekten å spille det inn?

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjutte..

Har sett raskt på det i 10 min.

Du har ikke med trommer i tromme-omf-filen, faktisk så er det det samme i alle tre omf-filene!

Så jeg mikset kjapt det som var i filen (riff og lead, så langt jeg har forstått) og lastet det opp. her:

Riff og Lead

Jeg foreslår at du eksporterer hele prosjektet som en omf-fil, går ikke det an i Sonar...? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjutte..

Har sett raskt på det i 10 min.

Du har ikke med trommer i tromme-omf-filen, faktisk så er det det samme i alle tre omf-filene!

Så jeg mikset kjapt det som var i filen (riff og lead, så langt jeg har forstått) og lastet det opp. her:

Riff og Lead

Jeg foreslår at du eksporterer hele prosjektet som en omf-fil, går ikke det an i Sonar...? :unsure:

Gjorde det i andre posten. Alle filene i En Omf altså.

Jeg exporterte trommene, men kun midi grenen. Enhver midigren har en audiogren, med VST som mor. Jeg er usikker på hvordan jeg exporter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.