Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EQ Pedal til Peavey 5150


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt en Peavey 5150 Combo amp, og er kjempe fornøyd med den bare så det er sagt. Men jeg har sittet å sett om et er en mulighet for å få en type "solo boost" som øker volumet og adder mer mids når jeg spiller soloer. Og så anbefalte noen at jeg kjøper en EQ pedal som jeg setter i effekt sløyfen.

Jeg har aldri brukt en EQ pedal før, så kan noen forklare meg hva den gjør og om jeg kan stille EQ'en til å gi meg den "solo boosten"?

Og hvor mye er egentlig nødvendig å bruke på en EQ pedal? Det burde jo være relativt billig siden jeg bare trenger den til å booste mids'ene litt.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva en EQ gjør? Det er akkurat det samme som du har på ampen din. DU kan stille inn volum, bass, mid, treble og andre ting som har med diskant ol å gjøre. Ti og med legge til litt gai, tror jeg (husker ikke)

Så ja. Skaff deg en grei EQ-pedal, så vil den gjøre jobben for deg. Både for å øke volum under solo og forme sololyden slik du vil ha den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en MXR 6-band EQ til nettopp dette. Booster mids og kutter litt bass. Fungerer glimrende :) Det er ganske lite som skal til for at du merker stor forskjell i lyden - ikke boost eller kutt for mye på noen av frekvensene! Kan sende bilde av min innstilling om det blir til at du kjøper en slik, så har du noe å ta utgangspunkt i :)

Boss sin er sikkert også ålreit, billigere også vil jeg tro.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.