Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar


ParadoxOfLiving

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Hei.

Talyor 114 er den billigste i standard-serien. Du har også en taylor big baby som er veldig spennende. Verdens styggeste gitar (skrudd hals gjennom gripebrettet), men treverket i sitka-gran gir en veldig spennende diskantgjengivelse. Størrelsen er 15/16 dreadnaught og det er en knallbra sak. Noen få kroner billigere enn 114, men i samme "segment". Anbefaler deg virkelig å prøve den og 114 før du bestemmer deg. Hvis du bor i Oslo eller området rundt har vi både Big Baby, 114, 214, 314 og 414 inne på Backstage Musikk, så du kan bare stikke innom og prøve. Får også et større utvalg utover høsten (standardsortimentet vårt går opp til 810). I den samme prisklassen er det også spennende å prøve Takamine EG523EC (jumbo) http://www.takamine.com/?fa=detail&mid=741&sid=526

Fåes også som 12-strenger for 300kr ekstra på prisen.

Hvis du bor i en annen del av landet kan du sende meg en PM, så kan jeg anbefale butikker jeg vet har Taylor inne.

Å kjøpe brukt kan være en skikkelig gullgruve hvis du er heldig. Bare pass på at du får prøvespille gitaren først, så er det fort gjort å spare flere 1000kr hvis man vet at gitaren er bra og kommer til å holde seg. Jeg tar alltid en full gjennomgang med setup av gitarer jeg kjøper brukt for å være helt sikker på at ikke kommer til å "trenge" garanti/reklamasjonsrett når jeg kjøper den. Hvis intonering, action, treverk, fuktighet og alt er på plass kan man få veldig mye for pengene. Har kjøpt mange brukte gitarer og bare "brent" meg 2 ganger, men da visste jeg ikke hva jeg skulle se etter og hvordan jeg skulle kvalitetssjekke gitaren.

Edit:

Glemte jo å svare på det du spurte om: Ja, det er gode gitarer, og mye for pengene. Det finnes tilsvarende kvalitet, og du kan jo prøve noe Martin også, men personlig så faller jeg for taylor i prisklassen under 10 000kr. Sjekk også ut gitarene bygget på Godin-fabrikken i Kanada. (Art&Lutherie, Seagul etc). Skikkelig fine ting som har en litt annen tilnærming til det hele (mer "rå" og upussede i forhold til treverk, og valget av treverk er mindre "tropisk". Anders hos oss er en stor fan av Godin-gitarer.) Furch kan også være noe som passer deg. Veldig gode å spille på, tsjekkisk-produserte og litt i samme gata som Godin-gitarene i forhold til filosofi rundt treverk og håndtverk. Alt jeg har nevnt ligger i samme pris-segment som det du ønsket.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.