Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fulle verdensmestere


orsvend

Anbefalte innlegg

VI har vel alle vært borti en av disse som prøver å komme seg oppå scena og ta over gitaren/mikken din for å vise hvor flinke de er. Det kan være at de har ståltro på sine egne evner og vil vise det til hele salen, eller kanskje de syntes de spiller denne låta bedre enn deg. Det kan uansett utvikle seg til morsomme situasjoner!

Første gangen dette hendte meg var på Gaiastova, Hafjell. Dette var litt morsomt siden dette er den plassen det har vært definitivt vanskeligst å komme seg oppå scena av plassene jeg har spilt. Det var en slags diger kufanger foran scena som sperra publium unna. I tillegg var det en vollgrav på omlag en meter mellom kufangeren og scena, så det er ganske utrolig at han, i sin daværende tilstand, kom seg opp dit i utgangspunktet. Uansett, han grep tak i mikrofonen min og begynte å gaule løs. Lydmannen hadde jo selvfølgelig muta mikken min når han så jeg ikke hadde kontroll på den lenger, så jeg bare så på og lo mens vaktene kom og kasta han ned igjen. :lol: (jeg bare kora, så var ikke så ødeleggende for låta) Etter konserten møtte jeg han selvfølgelig på dass, der han han for enhver pris ikke ville slippe meg inn. For om han ikke fikk låne mikken min fikk ikke jeg låne dassen "hans"! Hadde det ikke vært for kompisen hans hadde han ratt flydd på meg og. Det hjalp ikke særlig mye at jeg sa han skulle lære seg forskjell på konsert og karaoke heller :lol:

Anygays, har dere noen artige opplevelser å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte en gang på et utested der jeg kom i prat med en stor (i begge betydninger) Stones fan før vi gikk på scenen. Han lurte på om vi spilte noe Stones, og om han kunne komme opp å synge en. Jeg måtte si at vi dessverre ikke hadde Stones på reportoaret.

Litt utpå kvelden satte jeg igang introen på en låt av Delbert McClinton som heter Old Weakness. Den ligner veldig på introriffet på Honky Tonk Women. Karen jeg hadde snakket med brøytet seg gjennom folket, dyttet vokalisten unna, og gaulet første vers på Honky Tonk. Jeg fortsatte med Old Weakness. Prøvde å si til ham at dette ikke var Stones, men den meldingen gikk ikke inn for å si det sånn. Det endte med at han gaulet ferdig låta over mitt Old Weakness-komp, og resten av bandet spilte vel noe midt i mellom. - Rimelig takras!

Etterpå kom han bort til meg og sa han aldri hadde hørt noen spille Honky Tonk Women så dårlig før! Jeg tok ikke den diskusjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har truffet noen fulle verdensmestere ja. De kan som regel bare de 2 første taktene av nothing else matters og introen på smoke on the water. Har en særdeles morsom opplevelse når det gjelder slike folk. Spillte ute i Sauda en gang. Var en instrumental låt som bød på shredding og generel moro. En av de lokale syntes dettte var tøfft og det må nevnes at han hadde en god del promille. Han gikk opp ved siden av meg og begynte å spille luftgitar med stor innlevelse.. Skitt au, tenkte jeg og begynte å herme etter bevegelsene hans mens jeg spillte. Folk ble helt i hundre, men brødskalken trodde det var han de jubla for. Resultatet var at han tok bare mer av og jeg fortsatte herminga. Etter låten takket han publikum og gikk for å få seg en øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har truffet noen fulle verdensmestere ja. De kan som regel bare de 2 første taktene av nothing else matters og introen på smoke on the water. Har en særdeles morsom opplevelse når det gjelder slike folk. Spillte ute i Sauda en gang. Var en instrumental låt som bød på shredding og generel moro. En av de lokale syntes dettte var tøfft og det må nevnes at han hadde en god del promille. Han gikk opp ved siden av meg og begynte å spille luftgitar med stor innlevelse.. Skitt au, tenkte jeg og begynte å herme etter bevegelsene hans mens jeg spillte. Folk ble helt i hundre, men brødskalken trodde det var han de jubla for. Resultatet var at han tok bare mer av og jeg fortsatte herminga. Etter låten takket han publikum og gikk for å få seg en øl.

:lol:

faen så fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har truffet noen fulle verdensmestere ja. De kan som regel bare de 2 første taktene av nothing else matters og introen på smoke on the water.

Hoho. Vi hadde en spillejobb på eidsvoll der en trubadur spilte før oss. Han startet på nothing else matters sånn halvveis på tull, men tror du ikke det kom en nisse som absolutt skulle ta over gitaren hans og spille han og. Trubaduren tok det med godt humør og gav han gitaren. Tror du ikke mannen spilte HELE nothing else matters. KUN på gitar. Og da mener jeg ikke noen slags fancy instrumentalversjon med melodilinje, men bare kompet liksom. Og han lukket øynene og levde seg skikkelig inn i det og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, orsvend! Herlig med sånne folk. :D

Ikke så mange verdensmestere jeg har støtt på. Brukte en del Fender Jaguar før, og det var en gang en kar som kom seg fram til meg under en gig. Han stod for det meste ved siden av meg og spilte luftgitar, men etterhvert syntes han det var mer morsomt å bruke whammy'en på gitaren min. Endte med whammy på alle toner som varte i minst to slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.