Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM 2000 TSL 100 + bra kabinett ?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :rolleyes:

Etterhvert så trenger jeg nok en ny forsterker men akkurat nå er jeg litt dårlig med penger sånn sett etter at jeg kjøpte meg ny gibson les paul standard her om dagen, men vil begynne allerede å spare til en ny forsterker så derfor er jeg litt tidlig ute etter å bestemme meg hvilken forsterker jeg skal ha.

Sjangere jeg spiller er mer heavy-metall, Iron Maiden og Metallica stil! :)

Jeg bare ser litt på de forskjellige Marshall forsterkere, combo og ikke combo.

Det er jeg fant litt interresant var den Marshall JCM 2000 TSL 100watts men hva slags kabinett hadde passet til denne ?

Har noen av dere prøvd ut den JCM 2000?, hvis ja spiller den "nok" høyt for live og er det noe bra for hjemme bruk?

Til slutt vil jeg spørre om det combo er dårligere enn ikke combo? Eller ligger det bare i om hvem som gidder å bære de store stackene ?

Mvh,

Elko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, en Marshall 1960 A eller B (A är vinklad, B är det inte) är väl en logisk match till den. Den spelar definitivt tillräckligt högt. Jag har haft TSL 100 och har DSL 100, jag tycker bättre om DSL men det är ju en smaksak. Testa bägge. DSL 401 är definitivt värt att checka också. Jag tycker mycket om den. Håller på att spela in med den med bandet nu, inte metal, men ändå. Ligger några ljudklipp i den här tråden. om du vill höra.

Menar du nypris eller brukt pris? Nypris är väl bara att leta litt på internet (DSL 401, veiledande pris 10495:-, DSL-topparna ligger väl på mellan 12-14000:- tror jag. 4x12-kabinetterna ligger väl på 7-8000:- nya tänker jag). Brukt pris varierar, men DSL 401 tror jag att jag har sett gå för mellan 3500:- - 5500:-. En del som säljer DSL/TSL-topp + kabinett för typ 10 000:-.

Ps. Jag har en 1960 A som jag tror att jag ska sälja (väldigt bra stand, 4000:-, finns i Oslo, bilder finns här).

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mere vibrasjon for forsterkeren i kombo enn i topp/cab. Så det er lettere at noe går i stykker. Forsterken er jo den samme, så lydmessig vil det ikke være forskjell.

Fail. :ninja: Såvidt jeg vet, er comboen "Open back", og jeg tror de fleste er enige i at "Open back" ikke gir like mye bass, eller låter ikke fullt så tight.

Når det i tillegg er snakk om 2x12 åpen combo vs. topp + 4x12 (dette er jo selvføgelig ikke nødvendig, kjøp heller et bedre 2x12) lukket kabinett, vil jeg si at det er en ganske merkbar forskjell i BASSRESPONSEN... Spesielt med mettallyd med mye bunn. Toppen og mellomtonen burde være noe av det samme (forutsatt at det er de samme elementene).

Men husk at den "tighteste" lyden ikke alltid er den beste lyden! Comboen er ikke dårligere, bare littegrann annerledes. ^_^

Dette er MIN mening, rop ut hvis du har en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fail. :ninja: Såvidt jeg vet, er comboen "Open back", og jeg tror de fleste er enige i at "Open back" ikke gir like mye bass, eller låter ikke fullt så tight.

Når det i tillegg er snakk om 2x12 åpen combo vs. topp + 4x12 (dette er jo selvføgelig ikke nødvendig, kjøp heller et bedre 2x12) lukket kabinett, vil jeg si at det er en ganske merkbar forskjell i BASSRESPONSEN... Spesielt med mettallyd med mye bunn. Toppen og mellomtonen burde være noe av det samme (forutsatt at det er de samme elementene).

Enig der ja.

Men nå ser ikke jeg at han har nevnt åpent eller lukket kabinett noe sted, og på mine kabinett kan jeg velge om det skal være åpent eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, en Marshall 1960 A eller B (A är vinklad, B är det inte) är väl en logisk match till den. Den spelar definitivt tillräckligt högt. Jag har haft TSL 100 och har DSL 100, jag tycker bättre om DSL men det är ju en smaksak. Testa bägge. DSL 401 är definitivt värt att checka också. Jag tycker mycket om den. Håller på att spela in med den med bandet nu, inte metal, men ändå. Ligger några ljudklipp i den här tråden. om du vill höra.

Menar du nypris eller brukt pris? Nypris är väl bara att leta litt på internet (DSL 401, veiledande pris 10495:-, DSL-topparna ligger väl på mellan 12-14000:- tror jag. 4x12-kabinetterna ligger väl på 7-8000:- nya tänker jag). Brukt pris varierar, men DSL 401 tror jag att jag har sett gå för mellan 3500:- - 5500:-. En del som säljer DSL/TSL-topp + kabinett för typ 10 000:-.

Ps. Jag har en 1960 A som jag tror att jag ska sälja (väldigt bra stand, 4000:-, finns i Oslo, bilder finns här).

Akkurat ja, men jeg så at du hadde en combo!

Er den fortsatt til salgs, og hvis ja hvor mye vil du ha for den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.